کبد مرد جوان اهل رودان اهدا شد



کبد مرد جوان اهل رودان، جان یک نفر را نجات داد. ابراهیم صداقتی 39 ساله ، سابقه فشار خون کنترل نشده داشته است و به علت اجتناب از مصرف دارو، دچار فشار خون بالا و متعاقب آن خونریزی عروق مغزی و سپس مرگ مغزی شد.

به گزارش صبح ساحل، رییس اهداء عضو استان هرمزگان با بیان اینکه این جوان جز نهمین اهدا کننده عضو در سال جاری است افزود: صداقتی در شب شنبه 16 دی ماه  با علائم سردرد شدید و ناگهانی و افت سطح هوشیاری به بیمارستان رودان مراجعه  کرد،در بدو ورود به بیمارستان ،سی تی اسکن مغزی انجام و به علت شدت آسیب به سلول های مغزی بالافاصله وی با آمبولانس به بیمارستان شهید محمدی منتقل شد.

دکتر محمود حسین پور ادامه داد: این جان آفرین سابقه فشار خون کنترل نشده داشته که طی سال گذشته داروهای خود را مصرف نکرده و به همین دلیل ، دچار فشار خون بالا و خونریزی عروق مغزی شده بود. وی یادآور شد:مرگ مغزی ابراهیم صداقتی در بدو ورود توسط پزشکان متخصص تایید و بعد از رضایت خانواده مبنی بر اهدا اعضاء بدن عزیزشان، هماهنگی لازم با مرکز پیوند جنوب کشور  جهت اعزام جراح پیوند انجام شد.

دکتر حسین پور در ادامه افزود: بامداد دیروز چهارشنبه کبد وی طی عمل هاروست برداشت و جهت پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان این سینای سیراز منتقل شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها