در مراسم افتتاح ساختمان جدید دادگستری کیش مطرح شد؛

فراهم آوردن فضای فیزیکی در خور شأن ارباب رجوع، یکی از اولویت‌های اصلی معاونت مالی قوه قضاییه



طی مراسمی با حضور وزیر دادگستری، معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری هرمزگان، ساختمان جدید دادگستری جزیره کیش افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش صبح ساحل، «ابراهیم شاهرخیان»، معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه در این مراسم گفت: ساختمان جدید دادگستری جزیره کیش با هدف رفاه حال کارکنان و مراجعین جهت دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی راه اندازی شده است.

وی افزود: یکی از اهداف قوه قضائیه آمایش فیزیکی ساختمان‌های دادگستری کشور، برای ارائه خدمات بهتر است.

شاهرخیان اضافه کرد: قوه قضاییه در دوره جدید وارد مرحله تازه‌ای شده و سند بالادستی ما سند تحول قوه قضاییه است که به تأیید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار گرفته و از سوی ایشان ابلاغ شده و متناسب با آن سیاست‌ها، برنامه ریزی انجام شده است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های این سند تأمین زیرساخت‌های امر قضا است که عمدتاً مربوط به تأمین فضا‌های فیزیکی مورد نیاز است که بیشتر اعتبارات آن دولتی است و با توجه به وضعیت ویژه اقتصادی که امروز با آن روبرو هستیم، شرایط سختی پیش روی همه سازمان‌ها و نهاد‌ها و حتی نظام پیمانکاری قرار گرفته است.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه در ادامه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف ساختمان جدید دادگستری ابوموسی، فراهم آوردن فضای فیزیکی در خور شأن ارباب رجوع و نیز همکاران قضایی و اداری را یکی از اولویت‌های اصلی معاونت مالی قوه قضاییه اعلام کرد.

وی اضافه کرد: ساختمان جدید دادگستری کیش در زمینی به وسعت بیش از ۳ هزارمترمربع واقع و با زیر بنای ۳۳۰۰ مترمربع در سه طبقه در حال ساخت است. این ساختمان شامل بخش های مختلفی چون دادسراها، دادگاه ها، خدمات عمومی و مشترک و میان بخشی می باشد. محوطه مجموعه نیز بیش از هزار متر مربع بوده و ۵۹۰ متر مربع پارکینگ اختصاصی برای این ساختمان در نظر گرفته شده است.

«مجتبی قهرمانی»، رئیس کل دادگستری هرمزگان نیز در حاشیه این مراسم با نشکر از ریاست قوه قضاییه و معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه برای تأمین اعتبارات مورد نیاز استان جهت تکمیل پروژه های عمرانی، اضافه کرد: با توجه به نیاز کیش توسعه شعبات حقوقی از ۲ به چهار مورد افزایش یافته و همچنین استخدام نیروهای جدید اداری و قضایی در دادگستری انجام شده است که همین موضوع افتتاح ساختمان جدید دادگستری و دادسرای این حوزه قضایی را ضروری می ساخت.

وی با بیان اینکه جزیره کیش همواره به عنوان یک مقصد گردشگری امن، زیبا، آرام و دارای انضباط کم نظیر شهری مورد استقبال گردشگران بوده است، گفت: ایجاد فضای مناسب برای دادگستری نیز از جمله مطالبات مردمی طی سال‌های اخیر بوده است و فضای فیزیکی و امکانات ساختمان دادگستری کیش باید در شان این جزیره و منطبق با استانداردهای شهری این مقصد مطلوب گردشگری تأمین می شد که خوشبختانه با اهتمام مسئولان محترم قوه قضاییه امروز این امر تحقق یافته است.

قهرمانی بیان کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان در تلاش است با عنایت به تأکیدات ریاست قوه قضاییه، ضمن تأمین امکانات مناسب و همچنین تکمیل و بهره برداری از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، در کنار ارائه خدمات مطلوب قضایی به مردم، محیط مناسبی را برای کارکنان و مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی فراهم کند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تأکید کرد: امیدواریم با تکمیل و افتتاح پروژه‌های در حال احداث در اقصی نقاط استان هرمزگان، در راستای تکریم ارباب رجوع، کاهش اطاله دادرسی و شتاب‌بخشی به ارائه خدمات قضای موفقیت‌های بیشتری حاصل شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها