هواشناسی هرمزگان:

وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی و مواج شدن دریا/ اختلال در رفت و آمدهای دریایی



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی تا جنوب غربی برروی تمامی مناطق دریایی جنوب کشور پیش‌بینی می‌شود و مواج شدن دریا و اختلال در رفت و آمدهای دریایی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش صبح ساحل، «سعیده خوارزمی»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی تا جنوب غربی برروی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان پیش بینی می‌شود و دریا مواج خواهد شد.

خوارزمی افزود: بیشینه سرعت باد در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۲ متر خواهد رسید که توصیه می‌شود در ساعات بعدازظهر و شب، شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمدهای دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم برای رفت و آمدهای ایمن شناور‌ها بویژه در خلیج فارس و بنادر غربی استان صورت گیرد.

وی ادامه داد: صبح چهارشنبه موقتاً از میزان سرعت باد در نواحی شمالی تنگه هرمز (بندرعباس، قشم، هرمز و...) کاسته خواهد شد، اما در سایر نقاط دریایی استان، دریا مواج پیش بینی می‌شود و در ساعات بعدازظهر نیز با افزایش سرعت باد، مجددا همه مناطق دریایی استان مواج خواهد شد.

خوارزمی بیان کرد: در این مدت گذر ابردر آسمان استان پیش بینی می‌شود.

وی گفت: به لحاظ دمایی تا پایان هفته جاری، نوسانات ۱ تا ۲ درجه‌ای دما پیش بینی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها