وزیر بهداشت خبر داد:

ارجاع یک میلیون و ۲۰۰ هزار مبتلا به دیابت و پرفشاری خون به پزشکان متخصص



 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از ۸۰۰ هزار بیمار مبتلا به پرفشاری خون و ۴۰۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت در پویش ملی سلامت شناسایی شده‌اند که در همین راستا این افراد به پزشک عمومی و یا متخصص ارجاع شدند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا،‌ بهرام عین‌اللهی روز چهارشنبه در نشست با معاون بهداشت و مدیران ارشد این معاونت افزود: پیگیری وضعیت، ارائه مشاوره و ارجاع مبتلایان به پرفشاری خون و دیابت به پزشکان عمومی و یا متخصص از برنامه‌های موثر در راستای اجرای پویش ملی سلامت در کشور است.

وی ادامه داد: بیش از ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از افراد بالای ۱۸ سال در این پویش ملی تا امروز مشارکت کرده‌اند. به همین دلیل مجریان این پویش در سراسر کشور تقدیر شدند.

عین‌اللهی از برنامه ملی سلامت خانواده و جوانی جمعیت به عنوان ۲ برنامه اصلی این وزارتخانه در دولت مردمی یاد کرد و اظهار داشت: تقویت پیشگیری از بیماری‌ها با انجام غربالگری‌های سراسری به منظور تشخیص زودرس بیماری‌ها به عنوان یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون که اکثریت جمعیت کشورمان در مناطق شهری سکونت دارند، نیاز است علاوه بر تقویت خدمات و زیرساخت‌های بهداشتی، برنامه ملی سلامت خانواده به صورت جدی اجرا شود.

 

جمعیت کمتر از ۱۸ سال در زمینه بیماری‌های شایع غربالگری شوند


وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت توجه به سلامت کودکان به عنوان آینده‌سازان کشور، خواستار اجرای یک غربالگری سراسری برای جمعیت کمتر از ۱۸ سال در زمینه بیماری‌های شایع و همچنین عوامل خطر و زمینه‌ساز بیماری‌ها شد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تقویت ساختار شبکه بهداشتی کشور، از همکاری هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران در سال آینده برای تامین تجهیزات موردنیاز حوزه بهداشت از جمله تجهیزات آزمایشگاهی خبر داد.

وزیر بهداشت با اشاره به آغاز پویش ملی تغذیه سالم از بهمن در کشور، گفت: بخشی از این پویش مربوط به ارائه مشاوره‌های تغذیه‌ای به بیماران شناسایی شده در پویش ملی سلامت و غربالگری ۲ بیماری دیابت و فشارخون بالا است و در بخش دیگر نیز آموزش‌های موردنیاز برای تغذیه سالم و پرهیز از مصرف غذاهای چرب، پرنمک، شیرین و همچنین فست فود ارائه می‌شود چون تغذیه یکی از عوامل سلامت یا بیماری افراد است.

در این نشست گزارش‌هایی در حوزه جوانی جمعیت، سلامت دهان و دندان، آموزش و ارتقای سلامت، سلامت روان، سلامت محیط و کار، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و بهبود تغذیه و همچنین مهمترین اولویت‌های آنها برای سال آینده از سوی مدیران این معاونت ارائه شد.

گزارش‌هایی از اقدامات انجام شده در دولت مردمی و همچنین اولویت‌های هر حوزه برای سال آینده معاونت بهداشت وزارت بهداشت ارائه شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها