ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان/ خلیج فارس متلاطم خواهد شد



رییس اداره هواشناسی قشم با بیان اینکه ناپایداری وضعیت جوی و دریایی از عصر (پنجشنبه) تا صبح (شنبه) در استان هرمزگان مورد انتظار است، گفت: با وزش باد جنوب غربی - شمال غربی همراه با افزایش ابر، رگبار پراکنده باران، رعد و برق و سرعت لحظه ای باد دریا در خلیج فارس، فراساحل تنگه هرمز و جزایر غربی این استان مواج و متلاطم خواهد شد.

          

به گزارش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی روز پنجشنبه با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه ها و مُدل های هواشناسی امروز از میزان سرعت باد در نواحی شمالی و شرقی تنگه هرمز و دریای عمان کاسته خواهد شد اما در خلیج فارس، فراساحل تنگه هرمز و جزایرغربی استان، دریا کماکان مواج پیش بینی می شود و این شرایط تا اواخر وقت جمعه ۲۹ دیماه تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این مدت بیشینه سرعت باد در خلیج فارس در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به ۲ متر خواهد رسید.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: توصیه می ‌شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد دریایی به ویژه در ساعت های بعدازظهر و شب، خودداری کنند و تمهیدات لازم برای آمد و شد ایمن شناورها به ویژه در خلیج فارس و بنادر غربی استان هرمزگان صورت پذیرد.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: براساس پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده نگری دریا روز شنبه به صورت موقت از میزان سرعت بادهای غربی در این نواحی کاسته خواهد شد.

وی گفت: از ساعت های بعدازظهر امروز تا صبح شنبه ۳۰ دیماه، تحت تاثیر فعالیت سامانه ای بارشی، در مناطق شرقی، مرکزی، ارتفاعات شمالی، تنگه هرمز، برخی نقاط غربی و مناطق دریایی استان، افزایش ابر همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش سرعت لحظه ای باد پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی قشم اظهار کرد: بنابراین توصیه می شود هرمزگانی ها از رفت و آمد و اسکان در حاشیه رودخانه های فصلی و صعود به ارتفاعات به ویژه در مناطق شرقی استان خودداری کنند.

وی افزود: در این مدت به لحاظ دمایی، تغییرات یک تا سه درجه ای دما پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۱۴ درجه و ۷۷ درصد و شهر قشم را ۱۹ و ۷۵ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها