آموزش کامل کاشت بروکلی در گلدان


نویسنده: الهه بابایی

کلم بروکلی از گیاهانی است که امروزه طرفدارن زیادی پیدا کرده است و در انواع غذاها و سالادها مصرف می‌شود، بروکلی را می‌توانید درگلدان و در منزل بکارید. بروکلی عاشق نور آفتاب است اما معمولاً در فصل‌هایی که کمی هوا رو به خنکی می‌رود، مثل فصل بهار یا پاییز عملکرد بهتری دارد. بروکلی یکی از مواد غذایی محسوب می‌شود که ارزش غذایی آن بالا است و سرشار از ویتامین و مواد معدنی و منابع خوبی از ویتامین آ، پتاسیم، فولیک اسید، آهن و فیبر است به همین دلیل استفاده از آن بسیار توصیه می‌شود و این یعنی شما مرتب باید آن را خریداری کرده و در سبد غذایی خود داشته باشید.در این قسمت قصد داریم که به شما توضیح دهیم چگونه کلم بروکلی را پرورش دهید تا در صورت تمایل آن را به صورت ارگانیک مصرف کنید.
   

چه زمانی بروکلی بکاریم؟

بروکلی همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم؛ از فصل‌هایی که کمی هوا خنک‌تر باشد، بیشتر لذت می‌برد. پس بهتر است یا اواخر زمستان یا اوایل فصل بهار این گیاه را بکارید. اگر آن را وسط تابستان بکارید، قطعاً با شکست مواجه می‌شوید، زیرا دمای گرم باعث می‌شود که بروکلی عملکرد خوبی نداشته باشد.
خاک گیاه بروکلی باید در دمای کمتر از ۴۰ درجه فارنهایت یا چهار درجه سانتیگراد باشد. اگر کمی خاکی گرم تر باشد، فرایند رشد سرعت پیدا می‌کند. در فصل بهار می‌توانید بروکلی را داخل یا بیرون از منزل بکارید.
  

آماده کردن محل کاشت

بروکلی نیاز به محلی دارد که در معرض نور کامل به اندازه ۶ الی ۸ ساعت در روز قرار بگیرد.
کمبود نور خورشید باعث نازک شدن و شل شدن برگ‌ها می‌شود.
بروکلی باید در محلی حاوی رطوبت قرار بگیرد.
خاک آن نیز باید مرطوب و بارور باشد تا زهکشی خوبی را از خودش به جا بگذارد.حالت PH خاک باید کمی اسیدی بین ۶ و ۷ باشد.
یک لایه نازک از کود را نیز در اوایل فصل بهار به خاک این گیاه اضافه کنید.
  

چگونه بروکلی را در گلدان بکاریم؟

برای کاشت بروکلی در گلدان، ابتدا باید مراکز فروش تجهیزات کشاورزی و گل و گیاه بذر کلم بروکلی را تهیه کنید.
گلدان بزرگی تهیه نمایید و درون آن را با خاک حاصلخیز با زهکش کافی پر کنید.
۲ عدد بذر بروکلی را در عمق سه سانتی متری خاک کاشته و روی آن را با لایه‌ای از خاک به ضخامت ۶ تا ۱۰ میلی متر بپوشانید.
سپس گلدان را به طور کامل آبیاری کنید تا آب از زهکش کف گلدان خارج شود.گلدان را در محلی گرم و مرطوب با دمای ۲۳ تا ۲۴ درجه سانتی گراد قرار دهید.برای جوانه زدن بذرها می‌توانید سطح گلدان را با پلاستیک شفاف بپوشانید و چند سوراخ برای تهویه بهتر هوا در آن ایجاد کنید.معمولا بعد از ۱۰ روز بذرها جوانه می‌زنند.بعد از جوانه زدن دانه‌ها، گلدان را در دما بین ۱۵ تا ۱۸ درجه سانتی گراد نگه دارید.روزانه گیاه‌تان را آبیاری کنید. لازم است سطح خاک گلدان همواره نمدار و نخ خیس باشد. بروکلی را می‌توانید تا یک سال هم داخل فریزر قرار دهید.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها