درگیری تعدادی از جوانان در پارک ولایت بندرعباس منجر به قتل شد

غلیان خشم با قِلیان



پسر دانشجویی بر اثر درگیری  لفظی در پارک ولایت بندرعباس به قتل رسید. جوان 26 ساله  به نام "احمدرضا" در کنار بساط قلیان فروشی با خرده‌شیشه‌های قلیان به‌شدت مجروح و جان سپرد. قاتل که قلیان فروش بود چند ساعت بعد در محله "سنگ کن " دستگیر شد. 
مدتی قبل نیز فرد مسافرنمایی جان راننده‌ای را گرفته بود که در بندرعباس دستگیر شد. وی خودرویی را  از میدان 17 شهریور به مقصد کهنوج کرایه گرفته که در مسیر به بهانه خوردن چایی، او را به قتل رسانده بود. 
         
نزاع خونین  
ساعت حدود 2 بامداد شنبه گذشته پنج دانشجو در حال تفریح در پارک ولایت بودند که ناگهان صدای جیغ و فریادشان، فضای پارک را متشنج کرد. کنار بساط قلیان فروشی نزاع لفظی رخ‌داده بود که کم کم به درگیری تبدیل شد.  افراد با عصبانیت و خشم چند قلیان را شکستند و با خرده‌های شیشه  به سمت یکدیگر حمله‌ور شدند. ناگهان یکی از آن‌ها خون‌آلود نقش بر زمین شد و ساعاتی بعد فوت کرد. 
مأموران انتظامی کلانتری 14 نخل ناخدا از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از این اتفاق خونین مطلع و بلافاصله جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند. رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان  بابیان اینکه این حادثه در بامداد 23 دی‌ماه سال جاری رخ‌داده است، گفت: پس از حضور تیم گشت کلانتری در محل، فردی به نام "محسن-ب" به مأموران مراجعه و بیان کرد که  به همراه دوستانش در ساعت 3 بامداد در پارک ولایت بودند که چند نفر در بساطی قلیان فروشی باهم درگیر و با شیشه شکسته شده قلیان، از ناحیه سروصورت مورد ضرب وشتم قرارگرفته‌اند.
سرهنگ "عبدالمجید کرمی"با اشاره به شرب خمر عده‌ای از این افراد و عدم تعادل روحی آن‌ها افزود:مأموران با انجام تحقیقات میدانی دریافتند که  قبل از حضور آن‌ها  دو نفر مجروح به بیمارستان انتقال و ضاربین از محل متواری و در این درگیری فردی به نام "احمدرضا-ب" براثر شدت جراحت وارده فوت کرده است. 
به گفته وی با سرنخ‌های تیم کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی، قاتل به نام "علیرضا-ح "  شناسایی و اوایل روز یکشنبه 24 دی‌ماه سال جاری در محله سنگ کن، دستگیر شد. در عملیاتی دیگر همدست وی نیز در محل نخل ناخدا به تله قانون افتاد. آن‌ها با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شدند.
   
 
مسافر قاتل 
رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان در خصوص پرونده دستگیری قاتل راننده مسافرکش در بندرعباس هم اشاره‌ای داشت. به گفته سرهنگ  "کرمی"چندی پیش، در پی اعلام یک فقره گزارش مبنی بر مفقودی فردی در بندرعباس، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت. با بررسی‌های اولیه مشخص شد این فرد مفقودی با یک دستگاه  خودرو پژو 405جهت مسافرکشی از منزل خارج و به منزل بازنگشته است. با بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی و اقدامات فنی، مسیر تردد خودرو موردنظر در شهرستان کهنوج شناسایی  و پس از یک هفته تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی در منطقه نهایتاً، جسد نامبرده در پزشکی قانونی شهرستان کهنوج  شناسایی و کشف شد.  
کارآگاهان پلیس آگاهی استان با اقدامات فنی و اطلاعاتی ، قاتل متواری را  در  محله دو هزار بندرعباس شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. 
این فرد باانگیزه سرقت خودرو ، راننده را به قتل رسانده بود. قاتل در بازجویی‌ها منکر قتل شد ولی با مشاهده دلایل و مستندات موجود، لب به اعتراف گشود و بیان داشت:" در روز حادثه از روبروی سیتی سنتر بندرعباس به مقصد شهرستان کهنوج استان کرمان یک دستگاه خودرو پژو 405 کرایه کردم، منتظر موقعیتی برای سرقت خودرو بودم تا آنکه در ورودی  شهر کهنوج ،حاشیه یک باغ که مکان خلوتی بود به بهانه خوردن غذا و صرف چای،از او خواستیم خودرو را متوقف کند، تا وی از خودرو  پیاده شد سنگی را برداشتم و چند ضربه به سر راننده وارد کردم به‌سرعت با خودروی مذکور از محل متواری شدم" .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها