مسئولیت های اجتماعی صنایع هرمزگان:

ورود پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس به طرح حفاظت از کوه گنو



پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، طی عقد توافق‌نامه با صندوق ملی محیط زیست به طرح صیانت از منطقه حفاظت‌شده گنو هرمزگان ورود کرد

به گزارش صبح ساحل، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در تایید این خبر گفت: این پالایشگاه به‌منظور احیا و بازسازی اکوسیستم‌های واقع در منطقه حفاظت‌شده گنو، طی عقد توافق‌نامه با صندوق ملی محیط زیست، گامی بلند در حفاظت و صیانت از این زیست‌کره ارزشمند استان هرمزگان برداشته است.  علیرضا جعفرپور روز یکشنبه در جریان بازدید مدیرعامل و اعضای هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست و مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و نشست هم‌اندیشی در راستای صیانت از منطقه حفاظت شده گنو هرمزگان، افزود: در این راستا ضمن بررسی راهکارهای حفاظت از منطقه حفاظت شده و ذخیرگاه زیست‌کره گنو، تسریع در انجام مفاد توافق‌نامه مورد تاکید قرار گرفت.

«منطقه حفاظت‌شده گنو توسط کوه گنو احاطه شده، کوهستانی تک و مجزا که از خلیج‌فارس سر برافراشته و در ۳۰ کیلومتری شمال غربی بندرعباس واقع شده است.». وی تصریح کرد: این اقدام سبب ارتقای شاخص‌های زیست‌محیطی استان هرمزگان و حفاظت از گونه‌های طبیعی و جانوری این منطقه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس خاطرنشان کرد: انجام اقدامات حمایتی زیستگاه و گونه از طریق احیا زیستگاه‌های طبیعی، توزیع علوفه دستی در مراتع، آب‌رسانی به تمامی منابع آبی مصنوعی و ایجاد مرکز قرنطینه و بازپروری حیات‌وحش آسیب‌دیده را در دستورکار قرار داده ایم.

وی، خرید و آزادسازی و رفع تعارضات مردمی داخل زیستگاه‌ها و کریدورهای حساس زیستی، شامل پروانه چرا، طرح مرتع‌داری، مزرعه، چشمه و ساخت یا بهسازی و تجهیز پاسگاه‌های محیط‌ بانی (به‌ویژه از نظر بهره‌مندی از انرژی پاک خورشیدی) را از دیگر توافقات انجام شده در این راستا عنوان کرد و گفت: پژوهش، آموزش و فرهنگ‌سازی محیط‌زیست، بنچ مارک گذاری مرز و نصب تابلوهای مناسب و کافی، ساخت، تجهیز و راهبری سامانه و ایستگاه پایش کیفی محیط‌زیست، ایجاد سامانه گسیل هوشمند ماشین‌آلات و پایش مناطق، ایجاد مرکز قرنطینه و بازپروری حیات‌وحش آسیب‌دیده را نیز پیگیری خواهیم کرد.

جعفرپور، اجرای اقدامات در راستای تامین امنیت مورد نیاز منطقه را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: تامین و به‌کارگیری نیروهای حفاظتی، نصب دوربین‌های نظارتی و پایشی در محل‌های مناسب برای کنترل مناطق، حمایت و تقویت محیط‌ بانان و همیاران، خرید تجهیزات حفاظتی و تقویت ناوگان موتوری محیط‌ زیست جهت نظارت و پایش محیط زیستی طبیعی از جمله این موارد است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با اشاره به اقدامات محیط زیستی اخیر بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال در استان هرمزگان، گفت: امیدواریم این اقدام بتواند برگ زرین دیگری در کارنامه‌ی پرافتخار این شرکت پالایشی در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی به یادگار بگذارد و همواره شاهد توسعه‌ی متوازن هرمزگان و بالندگی هر روز ایران اسلامی باشیم.

 شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان با تامین ۳۵ درصد بنزین مورد نیاز کشور، هم‌اکنون جایگاهی استراتژیک در توازن انرژی کشور و منطقه دارد و توانسته است ایران را در زمینه تامین بنزین خودکفا کند.

   

  

سامیه طهورنیان صنایع استان منطقه حفاظت‌شده گنو نفت ستاره

عکس از مسعود محمدی

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها