آغاز پویش ملی تغذیه سالم از اول بهمن‌ماه در هرمزگان



پویش ملی تغذیه سالم در خصوص کاهش مصرف نمک توصیه به مصرف مناسب نمک تصفیه شده یددار و افزایش مصرف شیر و لبنیات از تاریخ یکم لغایت پانزدهم بهمن برگزار می گردد.

 

عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اهمیت برخورداری از تغذیه سالم در سلامت فرد و پیشگیری از بروز بیماری ها از اجرای پویش ملی سلامت با محوریت اطلاع رسانی تغذیه سالم از اول تا ۱۵ بهمن ماه همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان خبر داد.

 ذاکری گفت: در راستای ارتقای فرهنگ و سواد تغذیه ای جامعه و ترویج تغذیه سالم، دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هر ساله به برگزاری پویش ملی آموزش همگانی تغذیه در سراسر کشور اقدام می کند که امسال، پویش ملی سلامت - اطلاع رسانی تغذیه سالم - با هدف اطلاع رسانی درباره مصرف نمک تصفیه شده یددار با شعار «انتخاب همه؛ نمک کم اما تصفیه شده یددار» و ارتقای دانش آحاد جامعه درخصوص شیر و لبنیات در راستای افزایش مصرف لبنیات با شعار «از کودکی تا پیری، لبنیات؛ دوست سلامتی» برگزار می شود.

دکتر ذاکری با اشاره به شعار امسال پویش ملی تغذیه سالم و آگاهی درباره تاثیر نمک در بروز بیماری فشار خون بالا، افزود: طبق تحقیقات علمی، دریافت زیاد نمک علاوه بر افزایش فشار خون، اثرات مضر دیگری نظیر سکته قلبی، پوکی استخوان، سرطان معده و... بر سلامت فرد دارد.

وی گفت :کمبود ید در رژیم غذایی انسان موجب بروز عوارض گوناکونی می گردد که به مجموعه آنها اختلال های ناشی از کمبود ید می گویند. این اختلال ها ممکن است از بزرگی غده تیروئید(گواتر) تا عقب ماندگی فیزیکی و ذهنی (کرتنیسم) را شامل شوند. موثر ترین روش جهت پیشگیری از اختلال های ناشی از کمبود ید، استفاده از نمک ید دار است

معاون  بهداشتی عنوان کرد:با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته به منظور اطلاع رسانی و  انجام برنامه های آموزشی و ترویجی با استفاده از ظرفیت های موجود در دانشگاه و دیگر ارگان های مرتبط، حساس سازی لازم در خصوص اهمیت الگوی تغذیه تا پایان این پویش ملی در جامعه انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها