توقیف ‌شناور صید ترال در آب‌های سیریک/ ۴ نفر از خدمه دستگیر شدند



رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان گفت: یک فروند شناور غیرمجاز صید ترال در آب‌های سیریک واقع در شرق استان توقیف شد.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی قهرمانی»، رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان گفت: به‌ دستور مقام قضایی و در پی گزارش اداره شیلات سیریک، یک فروند شناور غیرمجاز صید ترال توسط مأموران دریابانی شناسایی و توقیف شد.

وی افزود: به‌منظور صیانت از حقوق عامه و تسهیل زمینه فعالیت بیشتر برای صیادان بومی، با تدابیر اتخاذشده از سوی دستگاه قضایی، توقیف شناور‌های غیرمجاز در آب‌های استان هرمزگان به مأموریت مشترک شیلات، دریابانی و دیگر ضابطین تبدیل شده است.

قهرمانی با اشاره به دستگیری 4 نفر از خدمه این شناور بیان کرد: بنا بر گزارش ضابطان، شناور مذکور مجهز به تور صیادی غیرمجاز ترال بوده است.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان همچنین با بیان اینکه صید ترال باعث تخریب محیط زیست دریا می‌شود، ادامه داد: دریا موهبتی الهی است که امروز در اختیار ما قرار دارد و باید از آن به‌عنوان امانتی برای آیندگان مراقبت کنیم و این امر مستلزم قاطعیت در حفاظت از زیستگاه‌های آبزیان و برخورد جدی با متخلفین است.

وی در پایان با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم صیانت از ثروت‌های ملی در دریا و مقابله با صید ترال، اضافه کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان در راستای عمل به سیاست‌های ابلاغی، برخورد قاطعانه و بدون اغماض با افرادی را که از طریق صید غیرمجاز، معیشت مردم و صیادان بومی را به خطر می‌اندازند در دستور کار خود قرار داده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها