پاسخ رئیس سازمان صمت هرمزگان به نگرانی‌ها درمورد آلایندگی کارخانه شیشه‌سازی در بندرعباس:

آلایندگی صنایع معدنی حداقل است/ صنعت شیشه‌سازی از استان دیگری به هرمزگان منتقل نشده است


نویسنده: معصومه نعمتی

یکی از مخاطبان صبح ساحل در پیامی از آلایندگی زیست محیطی به دنبال ساخت کارخانه شیشه‌سازی در بندرعباس اظهار نگرانی کرد؛ موضوعی که از سوی رئیس سازمان صمت هرمزگان رد شد.

 


به گزارش صبح ساحل، یکی از شهروندان با اظهار نگرانی نسبت به افزایش آلایندگی در شرق بندرعباس گفت: «گفته می‌شود که قرار است کارخانه شیشه‌سازی در سرخون بندرعباس ساخته شود؛ این درحالی است که نمایندگان اصفهان به دلیل آلودگی زیست محیطی، مانع ساخت این کارخانه در استان اصفهان شدند. باتوجه به اینکه وجود صنایع در شرق بندرعباس آلودگی زیادی ایجاد کرده است، چرا با ساخت این کارخانه آلایندگی را افزایش می‌دهند؟».
برای پیگیری این موضوع و بررسی آلاینده بودن صنعت شیشه‌سازی به سراغ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان رفتیم.
«خلیل قاسمی»، رئیس سازمان صمت هرمزگان با تاکید بر اینکه در صنعت شیشه‌سازی هیچ انتقالی از استان‌های دیگر نداشته‌ایم، گفت: «از آن جایی که شیشه از موادی مثل نمک، آهک و شورابه پسماند آب‌شیرین‌کن ساخته می‌شود، صنعتی سبز است که می‌تواند سایر معضلات زیست محیطی را نیز کاهش دهد».
وی با بیان اینکه در صنایع معدنی آلودگی‌ها حداقل است و مثل صنایع شیمیایی نیست، افزود: «مجوزهای زیست محیطی برای ساخت کارخانه شیشه‌سازی صادر شده و پروژه پیشرفت خوبی هم داشته است».
قاسمی اضافه کرد: «باتوجه به اینکه محصول شیشه صادراتی است، سرمایه‌گذاران علاقه‌مندند در کنار خلیج فارس و بندر شهید رجایی سرمایه‌گذاری انجام دهند».
رئیس سازمان صمت استان درمورد تاثیر آلایندگی‌های صنایع دیگر بر صنعت شیشه‌سازی گفت: «آلایندگی‌های مجاور مربوط به نیروگاه و صنایع فولادی است. برای مواد اولیه آلومینیوم نیز سیلوهایی تعبیه و بهسازی شده که از پروژه‌هایی است که در دهه مبارک فجر یا سفر هیئت دولت به بهره‌برداری می‎رسد».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها