آموزش و پرورش:

فعلا اعتراض معلمان به «رتبه» ممکن نیست



 معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش گفت: شرایط اعتراض نسبت به رتبه و اینکه معلمان در چه مقاطعی می‌توانند تقاضای رتبه جدید کنند، در آیین نامه جدید تعیین می‌شود. 

         

به گزارش صبح ساحل، علی فرهادی با اشاره به تدوین آیین نامه جدید رتبه‌بندی معلمان که در حال نهایی شدن است، درباره نحوه رسیدگی به اعتراضات معلمان درباره رتبه‌های خود طبق آیین نامه جدید، اظهار کرد: اعلام کردیم که اعتراضات بسته شده چون فرآیند رتبه‌بندی معلمان اینطور نیست که یکجا همه معلمان را رتبه‌بندی کرده و یکجا همه اعتراضات را بررسی و پاسخ دهیم. این رتبه‌بندی و اعلام ثبت اعتراضات و بررسی اعتراضات به عنوان گام نخست برای آغاز فرآیند رتبه‌بندی انجام شد. از نظر ما پرونده رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان بسته شده است و فعلا و در این مرحله اعتراض نسبت به رتبه‌بندی ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش برای رتبه‌بندی فرصتی قائل شد تا معلمان اعتراضات خود را ثبت کنند، یادآور شد: همه اعتراضات بررسی و نتایج اعلام شد. اعلام کردیم که اگر معلمان در این زمینه باز هم سوال یا ابهامی دارند در سامانه «گفتگو» سوال خود را مطرح کنند تا پاسخ گیرند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه در صورت طرح سوال در سامانه گفتگو امکان ارتقای رتبه معلمان وجود دارد؟ ، عنوان کرد: به همه سوالات و ابهامات در سامانه مذکور پاسخ داده می‌شود اما اگر فردی در سامانه گفتگو سوالی مطرح کند و قبل‌تر در بازه ثبت اعتراضات در سامانه اعتراضات نیز ثبت اعتراض کرده باشد، مشکل او بررسی شده و حل می‌شود.

وی ادامه داد: اما افرادی که پیش‌تر در سامانه اعتراضات، اعتراض خود را ثبت نکرده بودند اکنون باید صبر کنند تا ببینند زمان ثبت اعتراضات بعدی را کی اعلام می‌کنیم. بنابراین اینطور نیست که هر کسی هر وقت خواست نسبت به رتبه خود اعتراض کند. از نظر ما پرونده رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی بسته شده است و ثبت اعتراض در این مرحله دیگر ممکن نیست چون عملا تمامی اعتراضات در این مرحله بررسی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش افزود: همانطور که یک استاد دانشگاه ممکن است ۱۰ سال استادیار باشد، در این ۱۰ سال مستندات و مدارک خود را برای ارتقای رتبه به دانشیاری آماده کند و قبل از تقاضای دانشیاری، شرایط خود را با آیین نامه ارتقای دانشگاها می‌سنجد، معلمان نیز باید پس از نهایی شدن آیین نامه جدید، شرایط خود را برای ارتقای رتبه ناظر به آیین نامه جدید بسنجند و ارزیابی کنند.

فرهادی با بیان اینکه در آیین نامه جدید، رتبه‌بندی بین هر رتبه‌ای که معلم می‌گیرد با رتبه‌بندی او، «زمان» پیش بینی شده است، توضیح داد: مثلا بین رتبه مربی تا استادیار و استادیار تا دانشیار زمان معینی مشخص شده است. همانطور که در دانشگاه تا ۴ سال از استادیاری فرد نگذرد نمی‌تواند تقاضا دانشیاری کند. پس از نهایی شدن آیین نامه جدید، معلملن باید آن را دقیق مطالعه کنند و به این شرایط و زمان‌بندی جدید مسلط شوند. نظام رتبه‌بندی نظامی است که باید تقویم داشته باشد و اینطور نیست که هرموقع خواستیم به رتبه اعتراض کنیم.

به گفته وی، آیین نامه رتبه‌بندی معلمان همانند آیین نامه ارتقای رتبه اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها هر سال خود را بهبود می‌دهد و متناسب با اقتضائات آموزشی و پرورشی، مبتنی بر نیاز جامعه، نیاز معلمان و تکنولوزی آموزشی و کتب درسی تغییر می‌کند.

سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه بازه زمانی خاصی برای ثبت اعتراضات در آیین نامه جدید رتبه‌بندی پیش بینی می‌شود؟ ، گفت: بله شرایط اعتراض نسبت به رتبه و اینکه معلمان در چه «مقاطعی» می‌توانند تقاضای رتبه جدید کنند در آیین نامه جدید تعیین می‌شود. اینکه اگر رتبه معلم رد شد چطور می‌تواند اعتراض کند و مرجع رسیدگی نهایی به اعتراضات کیست؟ در آیین نامه جدید تعریف می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها