آغاز عملیات اجرایی ۹۳ کیلومتر راه در هرمزگان با حضور وزیر راه و شهرسازی



مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، هم زمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور و در همراهی با سفر رییس جمهوری به هرمزگان، عملیات اجرای۹۳ کیلومتر از باند دوم کریدور نوار ساحلی جنوب را در این استان آغاز کرد.

 



به گزارش صبح ساحل، مهرداد بذرپاش در حاشیه این مراسم گفت: آغاز عملیات اجرایی شهر جدید خلیج‌فارس و مکران‌نو، افتتاح پروژه راهداری، راه روستایی به ارزش ۲۵هزار و ۶۹۹ میلیارد ریال امروز انجام شد.
وی افزود: پروژه‌های راه شامل بهره‌برداری از ۵۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی به ارزش ۱۶هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

بذرپاش تصریح کرد: پروژه های امروز حوزه راه، یک پروژه بسیار بزرگ و دارای ابعاد مختلف است و مدیریت در سرعت پیشرفت آن قابل تقدیر است، امیدواریم در دور بعدی سفرها نیز پروژه های مشابه را افتتاح و تقدیم مردم کنیم.

وزیر راه و شهرسازی به چالش های تامین ماشین آلات راهداری در هرمزگان اشاره کرد و گفت: این موضوع به جای سازمان صمت باید از طریق وزارت خانه راه و شهرسازی پیگیری شود.
وی افزود: امروز تصاویر و کلیپ های مستندی از حوزه راهداری هرمزگان منتشر شد که جا دارد آن را همه مردم ببینند. زحمات حوزه راهداری را بایستی با این محتواها و طریق رسانه‌ها منعکس شود تا مردم قبل و بعد احداث راه‌ها و مراحل راهسازی را با جزییات بهتری تحلیل کنند.

بذرپاش به کمبود ناوگان حمل و نقل جاده ای در هرمزگان اشاره کرد و گفت: این موضوع بایستی تا پیش از عید از سوی مقامات هرمزگان و از طریق دستگاه های وزارت خانه پیگیری شود؛ زیرا هرمزگان یک مقصد گردشگری است و با نزدبک شدن به نوروز، کمبود ناوگانی چون اتوبوس ممکن است چالش های جدی ایجاد کند.


گقتنی است، ۵۲ کیلومتر راه و بزرگراه استان هرمزگان شامل محور جاسک-کاروان ۲۳ کیلومتر، کیلومتر باند دوم بندر خمیر-بندرلنگه-پارسیان، محور لار-بستک به طول ۸ کیلومتر، محور جهرم-لار-بندرعباس به طول ۴ کیلومتر، راه اصلی خور-جناح به طول ۳.۵ کیلومتر، راه اصلی فاریاب-زیارت علی به طول ۲.۵ کیلومتر و بهسازی راه اصلی سیاهو به طول ۳.۵ کیلومتر می شود که در مجموع ۱۶ هزار ۶۰۰ میلیارد ریال ارزش این پروژه ها است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها