وزیر خارجه یمن گفت اتحادیه اروپا باید فشار خود بر حوثی ها را افزایش دهد


نویسنده: عدنان نگاری

وزیر امور خارجه یمن روز پنجشنبه از اتحادیه اروپا خواست تا فشار را بر حوثی‌ها را که به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، یک شریان تجاری حیاتی جهانی حمله می‌کنند، افزایش دهد.
شبه‌نظامیان حوثی که پرجمعیت‌ترین بخش‌های یمن را کنترل می‌کنند، از نوامبر تاکنون امواجی از پهپادها و موشک‌ها را به سوی کشتی‌هایی که به سمت کانال سوئز مصر می‌روند و از آن خارج می‌شوند شلیک کرده‌اند. آنها در باب این رفتار خود می‌گویند که اقدامات‌شان نمایشی از همبستگی با فلسطینی‌ها در بحبوحه جنگ اسرائیل علیه شبه نظامیان حماس در غزه است، اما این حملات باعث اختلال در کشتیرانی شده و باعث حملات آمریکا و انگلیس به اهداف این شبهه‌‌نظامیان در یمن شده است.
اتحادیه اروپا، متشکل از 27 کشور، قصد دارد تا اواسط فوریه مأموریت دریایی خود در دریای سرخ را برای کمک به محافظت از کشتی‌ها در آن‌جا راه اندازی کند.احمد عوض بن مبارک، وزیر خارجه دولت مستقر در عدن یمن که مورد حمایت عربستان سعودی است، پیش از گفتگو با مقامات اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت:«ما به راه حل‌های کوتاه مدت و بلندمدت برای رفع تنش‌هایمان نیاز داریم. اتحادیه اروپا رویکرد اشتباهی دارد. آن‌ها باید فشار بیشتری بر حوثی ها اعمال کرده و برای  مثال آن‌ها را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کنند. اما این رویکرد به تنهایی کارساز نبوده و  این شبهه نظامیان همچنان در جامعه بین‌المللی سیاه نمایی کرده و وضعیت بشردوستانه هیچ بهبودی نیافته است.»
در ادامه وی خواستار حمایت بیشتر اتحادیه اروپا از ساخت موسساتی در یمن مانند گارد ساحلی و ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق بانک مرکزی در عدن شد.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها