نگاهی به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در آستانه 46 سالگی انقلاب؛

انقلاب ۵۷ تجلی شکست لیبرالیسم غرب


نویسنده: روشنک زینی وند

همزمان با چهل و پنجمین سالگرد انقلاب در گفتگو با «اکبر معصومی»، کارشناس مسائل سیاسی نگاهی اجمالی به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران داشته‌ایم.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: «ما در حالی این روزها خودمان را برای چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آماده می‌کنیم که انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده است. مهم‌ترین اتفاقی که در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ رخ داد، این بود که انقلاب اسلامی ساختار قدرت در دنیا را به‌هم ریخت و نظام سلطه را فروپاشید و نشان داد که می توان سلطه‌گر نبود و زیر بار سلطه هم نرفت. امروز از ایران قدرتمندی در سایه انقلاب اسلامی صحبت می‌کنیم که قدرتمندتر از گذشته جز ۲۰ کشور برتر دنیا قرار دارد. وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نشان داد همه دستاوردها و همه هر آن چیزی که می خواهند می‌توانند در سایه خودباوری اعتماد به نفس و با داشتن روحیه انقلابی و جرئت انقلابی به همه آن دست پیدا کند، گفت: این موضوع علی‌رغم تمام فشارها و دشمنی هایی که آمریکایی‌ها در طول ۴۵ سال گذشته با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران و با ایران عزیز داشته است شدنی است. ما در طول ۴۵ سال گذشته به موفقیت‌هایی رسیدیم که به اهم آن‌ها اشاره می‌کنم». 
  

 موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران

معصومی گفت: «موضوع اول اینکه ما در انقلاب اسلامی توانستیم انحصار آمریکا یا به طور واضح انحصار لیبرالیسم در جامعه بین‌المللی را شکست دهیم به این معنی که ما رتبه چهارم دنیا را در تولید نانو داریم. ما به‌عنوان دومین کشور تولیدکننده داروهای نو ترکیب هموفیلی فاکتور ۷- 8 در دنیا به آن دست پیدا کردیم و در جمع پنج کشور سازنده لیزرهای پرتوان در جهان هستیم  و این نشان‌دهنده این است که توانستیم انحصار لیبرالیسم، انحصار غرب و  انحصار آمریکا در حوزه‌های مختلف علمی را شکست دهیم و علی‌رغم همه دشمنی هایی که با ما وجود داشت توانستیم در جهان به عنوان انقلاب اسلامی مدعی پیشرفت و توسعه و داشتن رتبه علمی و قدرت علمی در جهان باشیم».
وی با بیان اینکه ما در پرتو انقلاب اسلامی و در چارچوب و ساختار انقلاب اسلامی رتبه نخست شتاب علمی جهان را به دست آوردیم به طوری که ما با شتاب علمی ۱۱ برابری که داشتیم رتبه دوم رشد علم دنیا و  رتبه نخست شتاب علمی جهان را به‌دست آوردیم، افزود: «اینها در صورتی موفقیت محسوب می‌شود که ۴۵ سال محدودیت‌هایی که غرب برای ما در نظر گرفته بودند را در نظر بگیرید و ببینید که انقلاب اسلامی چه کار بزرگی در این مدت انجام داده است».
معصومی گفت: «در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در طول ۴۰ سال گذشته ما توانستیم از یک کشوری که در ابتدای انقلاب در سال ۵۷ به عنوان کشور واردکننده بنزین بود {کشور را به عنوان کشور واردکننده بنزین از پهلوی تحویل گرفتیم} اما امروز در واقع بالاترین یا بزرگترین صادرکننده بنزین در خاورمیانه محسوب می‌شویم. در سایه انقلاب اسلامی بود که به چرخه کامل تولید سوخت هسته‌ای علی‌رغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که در حوزه صنعت هسته‌ای بود دست پیدا کردیم».
  

 دستاوردهای نظامی ایران

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: «توانستیم در دنیا زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران سیزدهمین قدرت نظامی و دهمین قدرت موشکی در دنیا باشیم و این نشان‌دهنده این است که همه تهدیدهایی که امروز علیه جمهوری اسلامی ایران و علیه انقلاب اسلامی است همه این‌ها یک شعار بیش نیست و انقلاب اسلامی موفقیت‌هایی که داشته است و قدرتی که امروز دارد می‌تواند در مقابل همه تهدیدها و فتنه‌ها ایستادگی کند».
  

 نگاه مثبت به زنان 

معصومی با بیان اینکه  وجود ۲۱ هزار هیئت علمی زن در دانشگاه‌ها در واقع تاییدی است بر رویکرد مثبت و نگاه مثبتی که جمهوری اسلامی ایران به زن دارد، افزود: «نکته مهمی که وجود دارد این است که ما ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی را در حالی جشن می گیریم و وارد آغاز ۴۶ سالگی انقلاب اسلامی می‌شویم که در امتداد  آن یعنی بلافاصله با اتمام ۴۵ سالگی انقلاب  و آغاز ۴۶ سالگی، انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را داریم که این هم در واقع یکی از مولفه‌های قدرت و یکی از دستاوردهای انقلاب محسوب می‌شود که توانست به مردم و به‌هویت مردم ارزش دهد و رای مردم و  نگاه مردم که از طریق انتخابات به دست می‌آید نشان داد که برای نظام و برای انقلاب بسیار حائز اهمیت و به‌شدت تاثیرگذار است».
  

 سخن پایانی

 این پژوهشگر در پایان افزود: «نکته پایانی این است که انقلاب اسلامی توانست از دل همه محدودیت‌هایی که غرب در این مدت برای ایران در حوزه‌های مختلف علمی، در حوزه مختلف روابط بین‌الملل، سیاست، اقتصاد و در همه حوزه‌ها تحریم و محدودیتی که ایجاد کرده بود تبدیل به یک فرصت کند و انقلاب اسلامی از دل همه محدودیت‌ها امروز به بالاترین و موفق ترین کشور نه تنها در منطقه بلکه در جامعه بین‌المللی به حساب می‌آید».

روزنامه صبح ساحل

  انقلاب ۵۷ تجلی شکست لیبرالیسم  غرب

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها