کاسبی ۴۰۰میلیارد تومانی آموزش و پرورش از آزمون استخدامی



با یک محاسبه ساده، مشخص می‌شود که این مجموعه بابت برگزاری این آزمون، نزدیک به ۴۰۰میلیارد تومان از داوطلبان برای ثبت‌نام دریافت کرده‌است. فرصت ثبت‌نام در آزمون استخدامی وزارت آموزش‌و‌پرورش برای جذب‌ ۷۲ هزار نفر یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ به پایان رسید.
   
  
به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرآنلاین، این در حالی است که وزیر آموزش و پرورش از استقبال بی‌سابقه از این آزمون استخدامی خبر داد و با اشاره به برگزاری این آزمون برای جذب معلم دوره ابتدایی، متوسطه و هنرستان گفت: «بیش از یک میلیون نفر در آزمون استخدامی وزارت آموزش‌و‌پرورش برای راهیابی به این مشاغل مهم و اثرگذار ثبت‌نام کردند که این آمار بی‌سابقه است.»

وی گفته است: «بیش از ۶۳۰ هزار نفر در گروه آموزگار ابتدایی و حدود ۳۸۰ هزارنفر برای گروه دبیری و هنرآموزی ثبت‌نام کردند که تاکنون چنین آماری نداشتیم». و اما… و اما نکته جالب در این ماجرا، هزینه ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش ۱۴۰۳ به مبلغ ۳۷۸ هزار تومان بود.

با توجه به آمارهای اعلام شده، در گروه ابتدایی بیش از ۶۳۰ هزار نفر و در گروه دبیری و هنر آموز بیش از ۳۸۰ هزار نفر ثبت نام کردند. به نظر می‌رسد که رقابت در این آزمون شدیدتر از هر آزمون استخدامی دیگری است.

در این آزمون استخدامی به صورت میانگین برای هر موقعیت شغلی آموزگاری ۲۲.۵ نفر و برای هر موقعیت شغلی دبیری و هنرآموز ۱۵ نفر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این آزمون استخدامی برای رشته‌های شغلی آموزگاری در روز جمعه ۱۸ اسفندماه سال ۱۴۰۲ و برای رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموز در روز جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. در خور ذکر است که آموزش‌و‌پرورش اردیبهشت و مرداد امسال هم با برگزاری دو آزمون استخدامی برای جذب ۵۶هزار معلم اقدام کرد و گفته شده که آزمون‌های استخدامی برای جذب معلم پرورشی و سرایدار مدرسه هم به‌زودی برگزار خواهد شد.

  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها