پرونده دیجی‌کالا در مرحله تحقیقات مقدماتی



سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه پرونده دیجی‌کالا در مرحله تحقیقات مقدماتی است، گفت: در این پرونده نیز پس از طی مراحل تحقیق در صورت احراز مجرمیت حکم متناسب از طریق محاکم صادق قضایی صادر و ابلاغ خواهد شد.

  

به گزارش صبح ساحل، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره اعلام جرم دادستان تهران علیه دیجی‌کالا و اینکه چه حکمی در انتظار بستر‌هایی است که در آنها توهین به مقدسات صورت می‌گیرد، گفت: دادستان از باب وظیفه مدعی‌العمومی که در یک مقطع مدعی‌العموم و در یک مقطع وکیل جمع و در یک مقطع قانونی دادستان نامیده شده تکلیفی در مورد جرایم عمومی دارد و آن این است که مبادرت به اعلام جرم کند و این تکلیف قانونی است.

وی افزود: آنچه نسبت به شرکت مورد سوال قابل طرح است در مورخ ۲۳ بهمن ماه سال جاری مدیرعامل شرکت موضوع سوال وفق مقررات قانونی احضار می‌شود و اتهام ایشان دایر بر توهین به مقدسات تفهیم می‌شود، قرار قانونی از نوع وثیقه برای ایشان صادر شده و با صدور قرار قبولی وثیقه ایشان آزاد شدند و الان آزاد هستند. اکنون پرونده ایشان در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: نکته ای که در این زمینه می‌توانم عرض کنم این است که توهین به مقدسات در هر جامعه‌ای به ویژه جامعه خوب ارزشی، الهی، صمیمی و سالم ایران اسلامی مورد نکوهش آحاد جامعه است.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه بر اساس قانون و مطالبه عمومی موظف به رعایت و حراست و صیانت از ارزش‌ها و پیگیری مطالبات عمومی است،‌ گفت: توهین‌کنندگان به مقدسات متروک و منفور جامعه هستند و جامعه با ابراز نفرت و انزجار جواب این موضوع را خواهد داد و ما بر اساس مسئولیت قانونی توهین‌کنندگان را رها نخواهیم کرد. آحاد جامعه اعم از افراد حقیقی و حقوقی مسئول و موظف به رعایت ارزش‌های والای انسانی و اخلاقی بوده و قوه قضاییه با قاطعیت تمام اجازه هتک حرمت به ساحت‌های اخلاقی و عقیدتی را نمی‌دهد و به هیچ وجه این‌گونه افعال و رفتار‌های مجرمانه را بر نمی‌تابد.

ستایشی تاکید کرد: در این پرونده نیز پس از طی مراحل تحقیق در صورت احراز مجرمیت حکم متناسب از طریق محاکم صادق قضایی صادر و ابلاغ خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها