جلسه توجیهی نامزدهای انتخابات برگزار شد/ ممنوعیت برگزاری تجمعات انتخاباتی در اماکن غیرمحصور



سرپرست فرماندار بندرعباس در نشست توجیحی نامزدهای انتخابات مجلس گفت: جلسه امروز تبیین مواد ۷۰ تا 81 قانون انتخابات در حوزه تبلیغات به منظور توجیه و هماهنگی با نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.
 
"حبیب بهادری" با بیان اینکه چارچوب تبلیغات در این جلسه تشریح شد، افزود: یک بخشی از مناقشه انتخاباتی در حوزه تبلیغات است که با برگزاری این نشست سعی شد تمام ابعاد و حد و حدود برای نامزدها یا نمایندگان‌ آن‌ها شفاف شود.
سرپرست فرمانداری بندرعباس با بیان اینکه موارد مجاز و غیرمجازی که قانون و آیین‌نامه اجرایی مشخص کرده است در این جلسه ابلاغ شد، عنوان کرد: یکی از چالش‌ها بحث اندازه کالاهای تبلیغاتی بود که آنچه در قانون به صراحت بیان شده این است که می‌بایست ابعاد کالاها و پوسترها بیشتر از ۱۰۰ در ۷۰ نباشد.
بهادری با بیان اینکه استفاده از هرگونه داربست خارج از محیط‌های مشخص شده در شهرداری‌ها و دهیاری خلاف است، گفت: در این دوره از انتخابات با توجه به تغییر قانون، نامزدها می‌توانند از امکان عمومی و دولتی هم استفاده کنند که مقرر شده از امروز ۲۶ بهمن نهایتا تا شنبه ۲۸ بهمن در خواست خود را اعلام کنند؛ قیمت اماکن به تومان و به‌ ازای هر یک ساعت است.
وی با بیان اینکه نسبت به حفظ امنیت ستادها مسئول هستیم، اضافه کرد: از فعالیت ستادهایی که فاقد مجوز و معرفی‌نامه هستند جلوگیری می‌شود در اطراف‌ ستادها مجاز به تبلیغات هستید. 
سرپرست فرمانداری بندرعباس اظهار کرد: استفاده از زمین‌های ورزشی شهرداری که مربوط به دولت است، غیر مجاز می‌باشد. زمین‌های ورزشی مربوط به هیئت امنا و بخش خصوصی مجاز است. برگزاری جشن‌ها و میتینگ‌ها در اماکن غیر محصور ممنوع است. همچنین از راه‌اندازی کارناوال‌ها جلوگیری می‌شود. 
بهادری با بیان اینکه ۳۰ بهمن ماه اسامی نهایی کاندیدا منتشر می‌شود، گفت: نامزدها باید حداقل ۲۰ درصد از آرای ماخوذه صحیح را کسب کنند.
وی عنوان کرد: سقف هزینه‌کرد داوطلبین براساس حوزه‌های انتخابیه پیشنهاد شده که هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان باید سقف را تایید کند. 
سرپرست فرمانداری بندرعباس گفت: تا بیست روز پس از پایان انتخابات حساب‌های داوطلبین حسابرسی خواهد شد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها