رییس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد :

دستفروشان هم باید مالیات پرداخت کنند



رییس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: مالیات شامل دستفروشان هم می‌شود و هر فردی بابت هر میزان درآمد بالاتر از سقف تعیین شده باید مالیات بپردازد.

 

به گزارش صبح ساحل و به  نقل  از اقتصاد آنلاین، امیر سیاح درباره رسمی شدن شغل  و اینکه احراز هویت دستفروشان در درگاه ملی مجوزها از چه زمانی آغاز خواهد شد، اظهار داشت:‌ از هر زمان که شهرداری محل‌های مناسب برای عرضه محصولات و کالاهای فروشندگان سیار را آماده کند، امکان ثبت و احراز هویت‌ها وجود دارد.

   

وی با بیان اینکه رسمیت دادن به شغل دستفروشی موضوع ماده 16 قانون بهبود محیط کسب و کار است، گفت: یک هدف مهم از این اقدام، این است که دستفروشان از این پس دیگر مزاحم کسبه‌ای که دارای مجوز هستند، نباشند. کسبه‌ی دارای پروانه کسب، مورد حمایت دولت قرار دارند و دستفروش دیگر نباید مزاحمتی برای آنها ایجاد کند.

  همچنین موضوع دیگر مسیر تردد مردم در پیاده‌رو است که نباید مانعی برای تردد مردم وجود داشته باشد و این موضوعات، خواسته‌های مشترک بین وزارت اقتصاد و شهرداری است.

  

رییس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد با بیان اینکه شهرداری در تلاش است که برای دستفروشان بازار ایجاد و محلی برای عرضه کالاهای دستفروشان ایجاد کند تا مزاحم کسبه دارای پروانه نباشند.

 

ادامه داد: در خیابان 15 خرداد این محل‌ها ایجاد شده اما پیش از این دستفروشان مزاحم کسبه بودند. در حال حاضر شهرداری دستفروشان این منطقه را ساماندهی و برای آنها مکانی ایجاد کرده و در سبزه میدان برای آنها محلی ایجاد شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها