۶۰ درصد مردم آرژانتین در فقر به سر‌می‌برند



مؤسسه دیده‌بان بدهی اجتماعی دانشگاه کاتولیک آرژانتین (UCA) در آخرین گزارش خود اعلام کرد که سطح فقر در این کشور طی ماه ژانویه و در پی تورم ۲۵۴ درصدی به بالاترین رقم خود رسیده است.

  

به گزارش صبح ساحل و به نقل از تسنیم، به نقل از راشاتودی، مؤسسه دیده‌بان بدهی اجتماعی دانشگاه کاتولیک آرژانتین (UCA) در آخرین گزارش خود اعلام کرد که سطح فقر در این کشور طی ماه ژانویه به دنبال اصلاحات گسترده اقتصادی توسط خاویر مایلی، رئیس جمهور جدید آرژانتین به بالاترین رقم خود رسیده است.

  

بر اساس داده‌های این مؤسسه، نسبت خانوارهای فقیر به جمعیت این کشور طی ماه گذشته به 57.4 درصد افزایش یافت که بالاترین میزان از سال 2004 بود و نسبت به 44.7 درصد در سه ماهه سوم سال 2023، قبل از روی کار آمدن مایلی، افزایش شدیدی نشان می‌دهد.

  

رئیس جمهور جدید آرژانتین با اصلاحاتی که آن را "شوک درمانی" می‌نامد، مجموعه‌ای از اقدامات را با هدف تثبیت اقتصاد ضعیف این کشور انجام داده که کاهش ارزش پزو تا 50 درصد در برابر دلار آمریکا و رسیدن نرخ بهره بانکی به 133 درصد را در پی داشته است.

این اقدامات همچنین منجر به افزایش شدید قیمت مصرف کننده شده است. بر اساس داده‌های رسمی که پیش از این در ماه جاری میلادی منتشر شده است، تورم سالانه در آرژانتین در ژانویه به بالاترین میزان در سه دهه گذشته یعنی 254 درصد رسید.

  

این تورم سرسام‌آور به نوبه خود باعث سقوط درآمد خانوارها و کاهش شدید قدرت خرید مصرف کننده و تشدید سطح فقر شده است.

  

این گزارش حاکی است که بیشترین افزایش سطح فقر در میان خانوارهای طبقه متوسط که از کمک‌های دولتی بهره مند نبودند و همچنین در میان کارگران کم مهارت مشاهده شده است.

بر اساس این داده ها، درصد آرژانتینی هایی که "بی بضاعت" تلقی می شوند در ژانویه افزایش یافته و به 15 درصد رسیده است که این رقم در سه ماهه سوم سال گذشته میلادی 9.6 درصد بود.

  

آگوستین سالویا، رئیس مؤسسه دیده‌بان بدهی اجتماعی، طی اظهاراتی پیش بینی کرد که سطح فقر خیلی بیشتر نخواهد شد، اما هشدار داد که این وضعیت احتمالاً قبل از بهبود، بدتر خواهد شد.

  

وی گفت: در فوریه و مارس وضعیت بدتر خواهد شد، اما سطح فقر به سقفی در حدود 60 درصد خواهد رسید. این انتظار وجود دارد که طی دو یا سه ماه آینده وضعیت بهبود یابد.

  

رئیس جمهور جدید آرژانتین نیز به گزارش این مؤسسه واکنش نشان داد و وعده داد که اصلاحات بیشتر بحران را در این کشور کاهش خواهد داد.

  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها