عربستان تکذیب کرد/ دیداری با مقامات صهیونیست در کار نبود



یک مقام سعودی هرگونه دیدار میان «ماجد بن عبدالله القصبی» وزیر بازرگانی عربستان با یکی از مقامات رژیم صهیونیستی را رد کرد.   

    

به گزارش صبح ساحل، خبرگزاری واس بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که یک مقام سعودی اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر دیدار وزیر بازرگانی عربستان با یکی از مقامات رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

این مقام مسؤول عربستانی گفت: فیلم پخش شده از این دیدار دروغین، مربوط به ایستادن وزیر بازرگانی در کنار همتای نیجریه ای خود پیش از افتتاح فعالیت سیزدهمین کنفرانس سازمان تجاری جهانی در ابوظبی امارات بود.

نماینده عربستان در دیوان بین‌المللی دادگستری وضعیت نوار غزه را هولناک توصیف کردو گفت: جامعه بین‌المللی از اسرائیل خواسته است که عملیات شهرک‌سازی را متوقف کند اما تل آویو همه این خواسته‌ها را نادیده می‌گیرد.

در این دیدار فردی برای ادای سلام به وزیر بازرگانی سعودی پیش آمد و پس از آن خود را معرفی کرد که وزیر اقتصاد رژیم اشغالگر است، بدون آن که اطلاع قبلی از هویت فرد وجود داشته باشد.

این مقام سعودی اعلام کرد: موضع ثابت پادشاهی سعودی در مورد مسأله فلسطین، حمایت از ایستادگی ملت فلسطین در برابر تجاوزات و تعدی اسرائیل است.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» مدعی شد که «نیر برکات» وزیر تجارت و صنعت رژیم صهیونیستی با «ماجد بن عبدالله القصبی» وزیر تجارت عربستان در حاشیه کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی در امارات دیدار کرده است.

وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر اقتصاد این رژیم با یک وزیر سعودی دست و به وی کارت ویزیت داده است.

براساس این گزارش، وزیر اقتصاد رژیم اشغالگر به همتای سعودی خود اعلام کرده که به صلح با کشورهایی که در جستجوی آن باشند، علاقه‌مند است.

سیزدهمین کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی امروز دوشنبه (۷ اسفند) در ابوظبی آغاز و تا پنجشنبه (۱۰ اسفند) ادامه دارد.

رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی به بهانه‌های مختلف تلاش می‌کنند تا روابط تل‌آویو و ریاض را روبه توسعه نشان دهند.

این در حالی است که عربستان سعودی حتی پیش از جنگ رژیم اشغالگر علیه غزه، شروطی را برای عادی سازی روابط با تل‌آویو مطرح کرده بود که عملی شدن آن غیرممکن به نظر می‌رسد.

در شرایطی که جنگ علیه غزه، پروژه عادی سازی رژیم صهیونیستی را با چالش جدی مواجه کرده است، کارشناسان معتقدند کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند که با فضاسازی رسانه‌ای، روابط این رژیم با کشورهای بزرگ عربی را عادی جلوه دهد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها