صندوق‌های اخذ رای ثابت و سیار در خوابگاه‌های دانشجویی مستقر می‌شود



معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، از استقرار صندوق‌های ثابت و سیار انتخاباتی در خوابگاه‌های دانشجویی به منظور اخذ رأی دانشجویان طی فردا جمعه ۱۱ اسفند خبر داد.

    

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایسنا: عبدالحسین کلانتری با بیان اینکه هماهنگی لازم به منظور اخذ رای در دانشگاه‌های کشور انجام شده است، اظهار کرد: بسیاری از دانشگاه‌های کشور در روز جمعه ۱۱ اسفند حوزه‌های انتخاباتی هستند.

وی ادامه داد: به علاوه اینکه طی فردا صندوق‌های سیار و ثابتی در خوابگاه ها در سراسر کشور مستقر می شود تا رای دانشجویان اخذ شود و بتوانیم شور و هیجان انتخاباتی که در دانشگاه ها برقرار شده است را به اخذ رای منتهی کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به فضای انتخاباتی که هفته‌های اخیر در دانشگاه‌ها ایجاد شده بود، توضیح داد: در تمام دانشگاه ها فعالیت انتخاباتی رونق گرفت، به طوری که این فعالیت‌های انتخاباتی در بسیاری از دانشگاه‌های ما از محدوده دانشگاه خارج شد. تشکل‌های دانشجویی وارد میادین و خیابان‌های شهر شدند و در بسیاری از میتینگ‌های انتخاباتی همراهی داشتند. این اتفاق با هماهنگی‌های صورت گرفته با مجموعه مدیریتی شهری اتفاق افتاد و هماهنگی کلان این امر با مجموعه مدیریت شهری، استادنداردی، فرمانداری و وزارت کشور رخ داد.

کلانتری با بیان اینکه طی این مدت در تمامی دانشگاه‌ها فضای انتخاباتی برقرار بود، در خصوص برگزاری مناظره‌های انتخاباتی میان نامزدهای تایید صلاحیت شده در فضای دانشگاه ادامه داد: این فضای انتخاباتی در هفته آخر رونق بیشتری پیدا کرد. بارها و بارها تاکید و ابلاغ کردیم که برای برگزاری مناظره میان نامزدهای تایید صلاحیت شده در فضای دانشگاه هیچ شرایط و خط قرمزی نداریم. 

وی گفت: در این رابطه شخص وزیر علوم نامه کتبی به وزیر کشور زدند مبنی بر اینکه درب دانشگاه ها به روی همه کاندیداها بی‌هیچ قید و شرطی باز است، به این معنا که ما هیچ خط قرمزی فراتر از قانون نداریم. ما میزبان تمام کاندیداهای تایید صلاحیت شده و حائز شرایط در دانشگاه ها بودیم. فضا را برای حضور کاندیداها باز کردیم و برگزاری مناظره ها نیازمند هیچ مجوزی نبود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها