سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

نامزدهای انتخابات دستورات تبلیغاتی را رعایت کردند



 سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: در بازه زمانی تبلیغات انتخابات کمترین گزارش تخلف در کشور را داشتیم و هیچ پرونده‌ای در این زمینه از سوی مراجع قضایی تشکیل نشده است.

      

به گزارش صبح ساحل، محسن اسلامی روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در این دوره و در بازه زمانی تبلیغات هم نامزدها و هم هواداران به درستی دستورالعمل ها را رعایت کردند و ما کمترین گزارش را در کل کشور داشتیم و همچنین از ناحیه مراجع قضایی پرونده‌ای به لحاظ تخلف شکل نگرفته است.

وی اضافه کرد: برگزاری همایش‌های مختلف توسط ستاد انتخابات و همکاران در تمامی حوزه های انتخابیه به این روند و نداشتن تخلف در زمان تبلیغات کمک کرد.

اسلامی ساعت آغاز رای‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را ۸ صبح فردا - جمعه ۱۱ اسفند اعلام کرد و افزود: پیش از آغاز رای گیری همکاران ما در شعب اخذ رای سراسر کشور مستقر می شوند که حدود ۵۹ هزار شعبه در کل کشور تعریف و تمام دستگاه های احراز هویت هم ارسال شده است.

وی این را هم گفت که با توجه به شرایط جوی کشور و بارش برف و باران تدابیری اندیشیده شده تا همکاران ما در نقاط صعب‌العبور و سایر نقاط برفی هم حضور یابند تا رای مردم را حتی در همین شرایط داشته باشیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره زمان اخذ رای نیز اظهار داشت: بر اساس قانون ۱۰ ساعت زمان اخذ رای است و به تشخیص وزیر کشور قابلیت تمدید دارد که در این زمینه اطلاع رسانی می شود.

    

استقرار ۱۰ هزار صندوق الکترونیکی در چهار حوزه انتخابیه

وی درباره الکترونیکی شدن انتخابات مجلس دوازدهم گفت: انتخابات در چهار حوزه انتخابیه آبادان، قم، رشت و ملایر به شکل الکترونیکی است و این چهار حوزه، ۱۷۰۰ شعبه خواهند داشت که برای هر شعبه پنج صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است. یعنی در مجموع ۱۰ هزار صندوق الکتریکی وجود خواهد داشت. که در این رابطه شعب ما با حضور عوامل اجرایی و ناظران آموزش های لازم را دیده اند.

اسلامی مدت زمان رای الکترونیکی را بین ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه عنوان کرد و گفت: در مرحله انتخابات شوراها هم ما صندوق های الکترونیکی رای را داشتیم اما نظارت انتخابات شورا بر عهده شورای نگهبان نبوده ولی در این دوره از انتخابات مجلس، شورای نگهبان به عنوان ناظر پذیرفته است تا انتخابات الکترونیکی باشد.

وی آخرین فرصت انصراف نامزدها را تا ۷۲ ساعت قبل از رای گیری عنوان کرد و گفت بر اساس قانون هیچ‌کدام از نامزدها دیگر نمی‌توانند انصراف دهند و نمی توانیم پذیرش داشته باشیم.

وی تعداد رقابت نامزدهای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را ۱۴۴ نامزد عنوان کرد.

    

شیوه رای الکترونیکی چگونه است؟

 سخنگوی ستاد انتخابات پیش از این در گفت و گو با این رسانه در توضیح شیوه رای الکترونیکی شرح داد: مردم با حضور در شعبه پای صندوق الکترونیکی رای خواهند داد و در چنین شعباتی رای دهنده کارتی را از ما خواهد گرفت که تعریف و احراز می شود و سپس کارت را وارد سامانه کرده و در آنجا نامزدها را انتخاب و ثبت می کند و با یک کلیک عملیات رای دادن پایان می یابد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها