معاون عمرانی فرماندار چابهار:

۱۳۱ روستای در محاصره سیلاب چابهار نیازمند فوری امدادرسانی هستند



جانشین ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و معاون عمرانی فرمانداری شهرستان ویژه چابهار گفت: ۱۲۱ روستا در بخش‌ پیرسهراب و ۱۰ روستای پلان در پی بارندگی ۲۴ ساعت گذشته، در محاصره آب هستند و راه‌های دسترسی به این روستاها قطع و نیازمند امداد رسانی فوری هستند.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایرنا، «دادکریم بلوچ»، معاون عمرانی فرماندار چابهار  روز پنجشنبه گفت: براثر شدت بارش‌ها آب به داخل منازل هشت روستا نفوذ کرده و نیاز به کمک‌های امدادی فوری دارند.

وی با بیان اینکه سد زیردان سریز شده و آب در پائین دست سد با حجم بسیار بالا در جریان است، عنوان کرد: نیاز هست هر چه سریعتر امدادرسانی فوری انجام شود و مسوولان استانی و کشوری برای خدمات رسانی نیروی انسانی و تجهیزات را بسیج کنند.

معاون عمرانی فرماندار چابهار از تلاش‌های اعضای ستاد مدیریت بحران قدردانی کرد و گفت: با توجه به هشدار قرمز تمامی اعضای ستاد در آمادگی کامل و نسبت به استقرار ماشین آلات‌ها در اسرع وقت اقدام کنند.

وی ادامه داد: سه تیم عملیاتی آب و فاضلاب در چابهار و بخش‌های تابعه مستقر و ماشین آلات راهداری در محل مورد نظر آماده خدمات رسانی خسارت‌های احتمالی هستند.

۱۳ مادر باردار گرفتار در سیلاب با قایق در چابهار جابجا شدند

بلوچ افزود: امور توزیع برق چابهار هم در آمادگی کامل قرار دارد و در بارش قبلی ۲ ترانس که دچار حادثه و چندین اصله تیر برق که دچار شکستگی شده بود در کمترین زمان ممکن تعویض شدند.

وی ادامه داد: در شهر چابهار کمترین خاموشی را در بارندگی های قبلی شاهد بودیم و ۱۳ تیم عملیاتی در حوزه برقرسانی در آماده باش کامل هستند و امیدواریم کمترین خاموشی را در بارش‌های پیش رو داشته باشیم.

معاون عمرانی فرمانداری چابهار گفت: بیش از ۱۰۰ نفر که در زمین های کشاورزی رفته بودند در محاصره سیل بودند که با قایق با همکاری شیلات جابجا شدند.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ مادر باردار گرفتار در سیلاب با قایق در چابهار جابجا شدند، خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود پیگیری‌های مکرر فرمانداری چابهار هیچ بالگردی از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، چابهار و جمعیت هلال احمر استان به مناطق سیلزده جهت نجات مادران باردار، بیماران بدحال و افراد گرفتار در سیلاب اعزام نشده که جای گلایمندی شدید است.

بلوچ با بین اینکه از سپاه چابهار برای بسیج نیروها و امکانات نهایت قدردانی می‌شود که در ابتدای سیل در کنار ستاد بحران حضور دارند افزود: تمامی جایگاه‌های سوخت روی خط خدمات رسانی هستند و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت و درمان اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است، افزود: خدمات رسانی به کسانی که نیازمند خدمت در حوزه بهداشت و درمان هستند در حال انجام و امیدواریم که در مراکز بهداشتی روستایی در مرحله اول خدمات رسانی صورت گیرد.

تشدید فعالیت سامانه بارشی در منطقه

رییس اداره هواشناسی چابهار با تشریح سامانه به اعضای ستاد بحران چابهار گفت: به استناد هشدار هواشناسی سطح قرمز؛ شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی در منطقه خواهیم بود.

محمدرضا سالاری فنودی افزود: نوع مخاطره بصورت رگبار شدید و رعد و برق با احتمال تگرگ و تند باد لحظه ای خواهد بود.

وی ادامه داد: منطقه اثر بارش ها در شهرستان های دشتیاری، چابهار، کنارک، قصرقند، نیکشهر، سرباز، راسک، جنوب مهرستان، سراوان و سیب و سوران خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی چابهار اثر مخاطره این سامانه را سیلاب شهری و روستایی و طغیان رودخانه‌ها عنوان کرد و گفت: این بارش‌ها باعث خسارت به محصولات کشاورزی، وقوع صاعقه، سرزیر شدن مجدد سدها، تشدید خسارات به تاسیسات و زیر ساخت‌ها خواهد شد.

وی از مردم خواست، از تردد در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه ها، مدیریت سدها، محافطت از محصولات کشاورزی، احتیاط در ترددهای دریایی را داشتند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها