ایران و تاجیکستان برای تولید دارو‌های مشترک توافق کردند



وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمادگی داریم­ دارو‌ها و تجهیزات پزشکی خود را به تاجیکستان صادر کنیم و تولیدات مشترک دارویی­ با آنها داشته باشیم.

   

به گزارش صبح ساحل و به نقل از صدا و سیما، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان ­در حاشیه برگزاری نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت­ ­­گفت: برنامه‌های مشترکی با وزارت بهداشت تاجیکستان در حوزه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شده است که از مهمترین آنها می‌توان به تبادل استاد و دانشجو، برگزاری همایش­ های­ علمی مشترک و اجرای برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی اشاره کرد.
  
وزیر بهداشت کشورمان در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های تحقیقاتی ایران در حوزه درمان سرطان­ گفت: در این زمینه­ می‌توانیم با­ تاجیکستان همکاری‌های تحقیقاتی و درمانی­ داشته باشیم.
وزیر بهداشت تاجیکستان­ نیز در این دیدار با قدردانی از وزارت بهداشت جمهوری اسلامی در برگزاری نخستین­ همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت گفت: امیدواریم با برنامه ریزی‌های که صورت خواهد گرفت، همکاری‌های گسترده‌ای با جمهوری اسلامی در حوزه­ سلامت داشته باشیم.
       
وزیر بهداشت با اشاره به­ امکانات حوزه درمان کشورمان، استفاده مردم تاجیکستان از ظرفیت‌های حوزه گردشگری سلامت ایران را­ قابل گسترش توصیف کرد و در ادامه این دیدار به اقدامات حوزه بهداشت کشورمان در زمینه پیشگیری از بیماری ها­اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در حوزه بهداشت اجرا شده است برنامه سلامت خانواده است که­ آمادگی داریم تجربیات خود در این زمینه را در اختیار­ تاجیکستان قرار دهیم.
   
دکتر عین اللهی همچنین اظهار داشت: باید برنامه‌ای یکساله و مشترک با وزارت بهداشت تاجیکستان تدوین­ و­ بر مبنای آن، همکاری‌های خود را در حوزه‌های مختلف سلامت، تنظیم و تقویت کنیم.
  
دکتر جمال الدین عبدالله زاده با موفق خواندن صنایع دارویی کشورمان، خواستار تولید محصولات دارویی مشترک با ایران شد.
وی افزود: در حوزه آموزش نیز می‌توانیم از حضور اساتید و متخصصان ایرانی بهره‌مند شویم.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها