صعود ۵ فرنگی‌کار ایران به فینال جام وهبی امره



پنج نماینده ایران در پایان رقابت‌های روز نخست کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه راهی فینال شدند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، در پایان رقابت‌های مقدماتی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه، پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، رسول گرمسیری در وزن ۸۲ کیلوگرم، محمدهادی ساروی و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند. عباس مهدی‌زاده و فردین هدایتی در اوزان ۸۲ و ۱۳۰ کیلوگرم نیز راهی دیدار رده بندی شدند و محمدهادی شعبانی در وزن ۵۵ کیلوگرم و محمدرضا رستمی در وزن ۷۲ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۷ آراکی میزکوکی از ژاپن را شکست  داد. وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۳ از سد یولان مورتابک اولو از قرقیزستان گذشت و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. دادمرز در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۱ تورال مهدی اف از آذربایجان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. محمدهادی شعبانی نیز که در پایین جدول قرار دارد، پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب و ویتالی کابالویف از روسیه شد و با توجه به شکست حریفش در مراحل بعدی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا رستمی در دور اول با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب دیمیتری آداموف از روسیه شد و با توجه به راه یابی حریفش به دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. رستمی در این گروه مقابل دیگر حریف روس با نتیجه ۷ بر ۵ مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۸۲ کیلوگرم عباس مهدی زاده در دور اول با نتیجه ۵ بر ۳ تونجای وزیرزاده از آذربایجان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۲ بر ۳ حسن برک کیلینج از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

رسول گرمسیری در دور نخست با توجه به حاضر نشدن یونس امره باشار از ترکیه پیروز مبارزه شد. وی در دور بعد با نتیجه ۲ بر ۱ تورنیکه دزاماشویلی از گرجستان شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رفت. دو نماینده کشورمان در مرحله نیمه نهایی به مصاف هم رفتند که گرمسیری با نتیجه ۸ بر ۵ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. مهدی زاده نیز راهی دیدار رده بندی شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ ایلماز دوغان از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۳ از سد آرتور سارگسیان از روسیه گذشت. و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ سعید بیبولاتوف از روسیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ساروی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۶ از سد نیکولای خومنکو از روسیه گذشته و به دیدار فینال راه یافت. مهدی بالی در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۲  تانسل جان از ترکیه را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۱ یرولان اسکاکوف از قزاقستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. بالی در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۱ اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۳ متهان باشار از ترکیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. دو نماینده کشورمان در دیدار فینال به مصاف هم می روند.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم ، فردین هدایتی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۲  علی ارسلان از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی رفت. هدایتی در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل متی کوسمانن از فنلاند مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه ۵ بر ۱ و ضربه فنی ویتالی شور از روسیه را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر بوراک جاکریجا از ترکیه را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. میرزازاده در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۱ از سد کشتی گیر روسیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها