احتمال بازگشت (عجله دارم) به تاکسی اینترنتی‌ها



رئیس سازمان تعزیرات خطاب به تاکسی‌های اینترنتی گفته که خودتان گزینه «عجله دارم» را جمع کنید. اسنپ به طور موقت این گزینه را از اپلیکیشن خود حذف کرده و تپسی فعلاً واکنشی نشان نداده‌است
  
   
به گزارش صبح ساحل، اسنپ با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد که با وجود داشتن استدلال‌های حقوقی و تجاری در دفاع از گزینه «عجله دارم»، این خدمت را بنابر دستور مقامات ذی‌صلاح، از اپلیکیشن خود حذف کرده است. اسنپ با اشاره به اینکه عنوان «گران‌فروشی» تعریف قانونی دارد، تأکید کرد که با ایجاد شناخت و آگاهی کامل از ماهیت این گزینه، دیگر چنین نسبتی به آن داده نخواهد شد.

این مجموعه گزینه «عجله دارم» را کاربردی و به نفع کاربران مسافر و راننده دانست و اعلام کرد که در تلاش هستند تا از طریق مذاکرات، جلسات و گفت‌وگوها، کارکرد این گزینه را به دستگاه‌های مربوطه ثابت کنند.

بنابر ادعای اسنپ، درصد خیلی کمی از سفرهای این تاکسی اینترنتی با گزینه «عجله دارم» انجام می‌شده است: «این گزینه با توجه به نیاز و درخواست کاربران ایجاد شد تا کاربر مسافر در صورت تمایل در‌اِزای پرداخت اضافه، درخواست خود را سریع‌تر به سفر تبدیل کند.»

به گفته این تاکسی آنلاین، کاربر راننده متوجه نمی‌شد که کاربر مسافر گزینه «عجله دارم» را انتخاب کرده است: «تنها ویژگی متمایز این درخواست‌ها قیمت بالاتر سفر بود که انگیزه‌ بیشتری برای کاربران راننده ایجاد می‌کرد و موجب می‌شد که درخواست سفر زودتر پذیرفته شود.»

اسنپ بر این باور است که کاربر مسافر با انتخاب گزینه «عجله دارم» زمان پذیرش درخواست سفر خود را مدیریت می‌کرده. گفتنی است شب گذشته و درپی اخطارهای متعدد سازمان تعزیرات، اسنپ گزینه «عجله دارم» را از اپلیکیشن خود حذف کرد.

چند روز پیش، سازمان تعزیرات با تاکسی‌های اینترنتی اتمام حجت کرد. همچنین صحبت از احتمال پلمب آن‌ها مطرح شده بود؛ چرا که به باور مسئولان این سازمان، چنین گزینه‌ای مصداق گران‌فروشی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها