جرئیات اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه هرمزگان برای میزبانی زائران و مسافران



 مدیرکل اوقاف و امورخیریه هرمزگان، از اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان برای میزبانی زائران و مسافران خبر داد.

   

به گزارش صبح ساحل، حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی روز یکشنبه در یک نشست خبری گفت: در آستانه فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان که بهار همزمان طبیعت و قرآن است، طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در ۴۱ بقعه هرمزگان اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح از ۲۲ اسفندماه آغاز و تا بیست و چهارم فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت و ۵۰ مبلغ مذهبی طی این طرح در بقاع متبرکه هرمزگان مستقر خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: در چهار بقعه غرفه‌های ویژه معرفت، چند رسانه‌ای و پاسخگویی به مسائل شرعی برپا می‌شود.

وی اظهار کرد: غبارروبی از بقاع متبرکه، مراسم افطاری ساده سفره‌های کریمانه و جزء خوانی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده اعلام کرد.

به گفته حجت الاسلام مسعودی، طرح دیگری نیز با عنوان شمیم خدمت برای آشناسازی و توانمندسازی افراد کم‌بضاعت با مشاغل خانگی و عرضه تولیدات آن‌ها در بازارچه‌های خیریه پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: امکان اسکان موقت زائران و مسافران در برخی بقاع متبرکه نیز در این ایام وجود دارد.

  

۵۰۰ هکتار موقوفات در دست متصرفان

مدیرکل اوقاف و امورخیریه هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بحث موقوفه خواری و تصرف و اشغال موقوفات از چالش‌های این مجموعه است و حداقل ۵۰۰ هکتار موقوفات تصرف شده در هرمزگان شناسایی شده است که برخی دستگاه‌های دولتی نیز در فهرست متصرفان هستند.

وی اضافه کرد: طی سال ۱۴۰۲، حدود سه یا چهار مورد رفع تصرف و ۷۰ مورد وقف جدید ثبت شد و در گرفتن سند نیز از ۱۰ استان نخست کشور بودیم.

حجت الاسلام مسعودی خاطرنشان کرد: ورود به فعالیت‌های اقتصادی نیز در دستورکار این مجموعه است که به عنوان مثال ۲۲ هکتار از زمین‌های موقوفه به کشت آلوورا اختصاص یافت که گسترش چنین فعالیت‌هایی با جدیت دنبال می‌شود.

وی، میزان اجرای نیات از محل موقوفات طی سال گذشته را ۱۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها