مرادی نسب مدیر نمایندگی ستاد دیه استان عنوان کرد

گلریزان ماه رمضان برای آزادی 53 زندانی در هرمزگان



جشن  گلریزان آزادی 25 زندانی جرائم غیر عمد در اولین روز از ماه رمضان  توسط خیران بانک مسکن استان هرمزگان برگزار شد. 
عبدالمجید مرادی نسب، مدیر نمایندگی ستاد  دیه هرمزگان در این مراسم بابیان اینکه از اول امسال تاکنون 168 زندانی جرائم غیر  عمد (تصادفات، بدهی‌های مالی ، مهریه ، چک) با کمک نیکوکاران  از زندان آزاد شدند  گفت: تا 28 اسفندماه جاری   25نفر  با مساعدت  بانک مسکن استان از زندان رهایی خواهند یافت و به کانون خانواده بازمی‌گردند. وی افزود: تاکنون باهمت این بانک در طی 10 سال ، آزادی 27 نفر زندانی جرائم غیر عمد با مبلغ 675میلیون تومان فراهم شد. مرادی نسب از بانک‌ها خواست که مانند  بانک مسکن مقدمات آزادی زندانیان را مهیا کنند. وی با اشاره به بدهی ۳۶۱ میلیارد تومانی 168 نفر زندانی آزادشده  گفت:۶۰ درصد زندانیان  با کمک  شورا و صلح  و سازش از زندان آزاد شدند . به گفته مرادی نسب بالغ‌بر 280 میلیارد تومان اعصار از میزان بدهی زندانیان  توسط قضات پذیرفته ،بالغ‌بر 67 میلیارد تومان توسط شاکیان گذشت شده، میزان تسهیلات جذب‌شده برای آزادی  بالغ‌بر 5 میلیارد تومان بوده  و کمک خیران  ستاد دیه  نیز بالغ‌بر 7 میلیارد تومان  بوده است.وی  اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 53نفر در زندان به سر می‌برند که امیدواریم باهمت خیران استان  تا پایان ماه رمضان ، این تعداد زندانی آزاد شوند. مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه هرمزگان تصریح کرد: هر دمی، درمی، قدمی یا قلمی در راستای گره‌گشایی از کار مردم و کمک به زندانیان جرائم غیر عمد، مأجور درگاه الهی است.وی گفت:نفس‌های خیر و تلاش‌های ارزشمند خیران، استان  را به‌عنوان پیشگام در کشور در تحقق اهداف ستاد دیه مطرح کرده است. مرادی نسب این را اضافه کرد که برخی از افراد براثر سهل‌انگاری، نوسانات بازار و یا کم‌اطلاعی از موازین مالی و حقوقی بازار، دچار چالش می‌شوند که جای این افراد زندان نیست و باید به‌گونه‌ای کمک کرد تا آثار فردی و اجتماعی مجازات حبس بر این‌گونه افراد کاهش یابد و زمینه‌ای برای آزادی و بازگشتشان به اجتماع فراهم شود.وی عنوان کرد :جشن گلریزان امسال با شروع ماه مبارک رمضان در استان برگزار شد، اظهار داشت: این جشن تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت که علاقه‌مندان به مشارکت می‌توانند هم به‌صورت حضوری و هم غیرحضوری در این جشن شرکت کنند.
 

 بانک مسکن یاری گر زندانیان جرائم غیر عمد 

موسی رحیمی سرپرست مدیریت شعب بانک مسکن استان هرمزگان نیز در این مراسم با تبریک حلول ماه رمضان از برگزاری یازدهمین جشن گل‌ریزان سخن گفت و افزود: این بانک باافتخار در یازدهمین سال برگزاری جشن گلریزان  با مشارکت خیرین  و همکاران،زمینه آزادی  25 نفر از  زندانیان جرائم غیر عمد  را فراهم می‌کند. وی ادامه داد: طی 10 مراسم جشن آزادی زندانیان جرائم غیر عمد سهم کوچکی داشتیم  و 27 نفر آزاد شدند. رحیمی  بابیان اینکه نگاه زندانیان غیر عمد چشم‌انتظار سخاوت خیرین است، گفت: کمک شما خیرین نیکوکار به استحکام خانواده از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند. وی کمک به زندانیان یک نیت شایسته دانست که بدون هیچ ریا و خودنمایی انجام می‌شود. 
  

 چشم‌انتظار یاری خیران

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری هرمزگان نیز با تشریح راه‌اندازی ستاد دیه گفت: هدف اصلی ما از تشکیل این مراسم‌ها ، کاهش  جمعیت کیفری زندان‌ها و آسیب‌هاست چراکه زندان باید برای مجرمان  جرائم عمدی باشد .  
رضا صفایی افزود: به خاطر شرایط اقتصادی  افراد زیادی مانند کارمند ، پزشک و.. در زندان‌ها به سر می‌برند که چشم‌انتظار یاری خیران هستند و امید به حلول ماه مبارک رمضان بسته‌اند، لذا دست در دست هم نهیم و امید به آزادی انسان‌های آبرومند، نیازمند، بدهکار و غیر بزهکار را با برگزاری جشن گلریزان مناسب و همت خیران محقق کنیم.
  

 مشارکت خیران در توانمندسازی زندانیان 

سردار مدیرکل  زندان‌های هرمزگان در این مراسم از خیران خواست تا در توانمندسازی مددجویان مشارکت کنند . وی افزود: حدود 10درصد زندانیان مجرم حرفه‌ای هستند و مابقی بر اساس اتفاقات راهی زندان شدند. سردار ادامه داد: ما در زندان به دنبال توانمندسازی مددجویان  از طریق آموزش فنی و حرفه‌ای و صنایع‌دستی هستیم تا پس از آزادی بتواند شغلی ایجاد کند و آسیب کمتری در جامعه ببینند. 
  

 شماره حساب 

گفتنی است: : خیران می‌توانند برای مشارکت در آزادی زندانیان نیازمند، کمک‌های خود را از طریق واریز به شماره‌حساب ۰۱۰۶۱۱۰۰۳۱۰۰۷ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۶۷۰۶ بانک ملی ، شماره‌حساب ۱۴۰۰۵۲۳۸۱۴۳ بانک مسکن و شماره کارت ۶۲۸۰۲۳۱۳۴۵۴۸۲۷۴۸ بانک مسکن به نام ستاد دیه استان هرمزگان و یا شماره‌گیری کد دستوری # ۷۷۷۷۰۷۶ *۷۸۰ * اهدا نمایند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها