۴ حمله هوایی آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن



جنگنده‌های آمریکا و انگلیس منطقه‌ای در شهرستان بیت‌الفقیه استان الحدیده واقع در غرب یمن را بمباران کردند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس عصر امروز پنجشنبه منطقه «الجاح» شهرستان بیت‌الفقیه استان الحدیده واقع در غرب یمن را هدف قرار داد.

منابع خبری وابسته به انصارالله یمن گزارش دادند این حمله هوایی در چهار نوبت صورت گرفته است.

جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی دیروز فرودگاه بین‌المللی الحدیده یمن را طی سه نوبت بمباران کردند.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

به‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قراردادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حمله آن‌ها به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تأکید دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها