متخصص طب ایرانی:

مصرف غذای سبک و آسان هضم در فصل بهار/ مصرف میوه بین وعده افطار تا سحر فراموش نشود



یک متخصص طب ایرانی گفت: افراد در وعده های افطار خود از مصرف غذای سنگین مانند حلیم و کله پاچه تا حد امکان خودداری کنند.

به گزارش صبح ساحل، «آزاده زارعی»، متخصص طب ایرانی گفت: در فصل بهار افراد بهتر است که غذاهای سبک و آسان هضم مانند انواع آش و سوپ با غلظت کم مصرف کنند.

وی افزود: تعطیلات عید امسال مقارن با ماه مبارک رمضان است و افراد در وعده های افطار خود از مصرف غذای سنگین مانند حلیم و کله پاچه تا حد امکان خودداری کرده و بهتر است روزه خود را لا سوپ و آش افطار کنند.

این متخصص طب ایرانی تاکید کرد: در فاصله بین افطار تا سحر مصرف میوه را فراموش نکرده و خودرن آجیل به مقدار کم بلامانع است و مصرف انواع مغزها نزدیک به وعده های افطار و سحر نباشد تا هضم مواد غذایی در بدن دچار اختلال نشود.

زارعی بیان کرد: افراد در فصل بهار باید بیشتر غذاهای سبک را مصرف کند تا بدن مواد ضائدی که در فصل زمستان نتوانسته دفع کند به سادگی این کار را انجام داده ، تا متابولیسم فعالیت بدن دچار مشکلی نشود.

وی ادامه داد: افراد و به خصوص بیماران دیابتی  باید در مصرف زولبیا و بامیه به دلیل قند زیاد باید مراقبت کرد و این موضوع در میان بیماران دیابتی بیشتر باید مدنظر قرار بگیرد. بیماران مبتلا به کبد چرب در مصرف زولبیا و بامیه دقت لازم را داشته باشند.

این متخصص طب ایرانی  گفت: به دلیل بروز تغییرات آب و هوایی در بدن افراد نیز شاهد این تغییر و تحول روده و متخصصان معتقدند که باید پاکسازی هایی در بدن انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها