اورژانس هرمزگان به بیش از ۱۸۸۰ نفر خدمات ارائه کرد



رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از انجام یکهزار و ۹۱۹ ماموریت در طرح امداد نوروزی خبر داد و گفت: نیروهای اورژانس این استان از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تاکنون به بیش از یکهزار و ۸۸۰ نفر خدمات فوری ارائه کرده است.

به گزارش صبح ساحل، «حسین قاسمی»، رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز شنبه، گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا سوم فرودین ۱۴۰۳ اورژانس ۱۱۵ هرمزگان، با انجام یکهزار و ۹۱۹ ماموریت، به بیش از ۱۸۸۰ مددخواه، خدمات درمانی اورژانسی ارائه کرده است.

به گفته وی، در این مدت بیش از هشت هزار و ۳۰۰ تماس با مرکز دیسپچنگ اورژانس گرفته شده است که از این تعداد هزار و ۲۰۲ مورد منجر به اعزام آمبولانس شده، ۴۸۶ مورد مشاوره تلفنی انجام و ۶۲۸ مورد مزاحمت تلفنی بوده است.

قاسمی افزود: از ماموریت های انجام شده ۵۳۴ مورد آن حوادث ترافیکی بوده که ۱۷ فوتی و ۶۸۴ مصدوم داشته است و در مدت یاد شده پنج حادثه ویژه با ۱۵ مصدوم و سه فوتی، اعم از حوادث ترافیکی پر تلفات، غرق شدگی و موارد دیگر توسط تیم های تخصصی اورژانس استان امدادرسانی شده اند؛ ۱۷ مورد اعزام توسط شناورهای اورژانس دریایی انجام شده است و ۲ مصدوم توسط بالگردهای اداره اورژانس هوایی به مرکز درمانی منتقل شده است.

همچنین ۲ مورد اعزام بیمار اورژانسی از بندعباس به شیراز و از قشم به بندرعباس، نیز توسط هواپیمای بال ثابت اورژانس، انجام شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها