۹۰۶ پرونده تخلف صنفی در هرمزگان تشکیل شد



معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، گفت: ۹۰۶ پرونده تخلف به ارزش بیش از هفت میلیارد و ۳۳۳ میلیون ریال از ابتدای طرح ویژه نظارت بر واحدهای صنفی و تولیدی بر بازار رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در این استان تشکیل شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، عبدالرضا پیروی منش با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در این مدت یکهزار و ۲۹۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و عرضه کالا در هرمزگان انجام شده است.

وی بیان کرد: مجموع تخلفات در ۳۵۹ بند بوده که بیشتر این تخلفات گرانفروشی، کم فروشی و درج نکردن قیمت‌ها است که پرونده‌ها جهت صدور رای نهایی به مرجع صالح ارجاع شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان تاکید کرد: شهروندان با مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم‌فروشی، گرانفروشی و درج نشدن قیمت کالاها، این تخلفات را با شماره تلفن ۱۲۴ و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت موارد را گزارش کنند.

پیروی منش یادآور شد: با برنامه‌ریزی اداره صنعت، معدن و تجارت، طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان، ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۳ در قالب گشت‌های مشترک بازرسی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط در هرمزگان در حال انجام است.

 

طبق اعلام سازمان صنعت، معدن تجارت هرمزگان، ۵۰ تیم بازرسی در ایام تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان به صورت میدانی با مشارکت دستگاه‌های نظارتی بر بازار بندرعباس نظارت دارند و تا پایان ماه مبارک رمضان در شیفت‌های صبح، بعد از ظهر و شب ادامه خواهد داشت.

علاوه بر طرح نظارتی، مکان‌هایی نیز جهت رفع نیاز مردم در قالب نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا دیده شده است که در مرکز استان، شهر بندرعباس چهار نقطه و در شهرستان‌ها هم فروشگاه‌هایی با کمک اصناف گشایش یافته است و کالاهای اساسی که توسط سایر دستگاه‌ها هم تامین شده به عنوان کالاهای با نرخ دولتی عرضه خواهد شد.

مردم در خریدهای خود حتما دریافت فاکتور و رسید خرید از فروشندگان مطالبه کنند و در صورت ابهام با سامانه ۱۲۴ که شبانه‌روزی دریافت شکایت های مردمی را پاسخگو است، تماس داشته باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها