کمبودی در زمینه آرد و نان در قشم وجود ندارد



نایب رییس کمیته تنظیم بازار و خدمات گمرکی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: با افزایش سرانه آرد نانوایی‌ ها برای ۲ ماه اسفند و فروردین هیچ کمبودی در تامین نان گردشگران و مسافرین نوروزی ورودی به این جزیره وجود ندارد.

 

به گزارش صبح ساحل، مسعود مورموگویی افزود: ۹۳ نانوایی در سطح جزیره قشم مشغول پخت نان و فروش آن به مشتریان هستند.

وی با اعلام اینکه میانگین مصرف آرد مورد نیاز هرنانوایی در شرایط عادی ۳۰۰ کیسه در ماه است، افزود: برای ۲ ماه اسفند و فروردین ۹ هزار کیسه آرد فوق‌العاده با هدف پیشگیری از کمبود احتمالی نان اختصاص داده‌ شده است.

نایب رییس کمیته تنظیم بازار و خدمات گمرکی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم توضیح داد با توجه به اینکه از هر کیسه آرد ۴۵۰ قرص نان تولید می‌شود، در شرایط عادی میزان نان تولیدی در سطح ۹۳ نانوایی جزیره به ۱۲ میلیون و ۵۵۵ هزار قرص می‌رسد.

مورموگویی اضافه کرد: در هر یک از ۲ ماه‌ اسفند و فررودین ۱۶ میلیون و ۶۰۵ و در جمع ۳۳ میلیون و ۲۱۰ قرص نان توسط نانوایی‌های ۹۳ گانه جزیره قشم برای مصرف کنندگان، پخت می‌شود.

 

همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از نقاط مختلف میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت های منحصر بفرد گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن، راهی این منطقه در جنوبی ترین نقطه کشور می شوند.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها