کاهش ۱۷ درصدی تصادفات منجر به فوت در هرمزگان



رییس پلیس راه هرمزگان گفت: حوادث ترافیکی و آمار تصادفات منجر به فوت در جاده‌های این استان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۱۷ درصد کاهش یافته است.

          

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ مهدی نیکبخت امروز در تشریح طرح نوروزی پلیس، توجه نکردن به جلو بر اثر خستگی و خواب آلودگی، استفاده از وسایل جانبی مانند گوشی تلفن همراه حین رانندگی در جاده‌های ۲ طرفه و انحراف به چپ را از مهم‌ترین علت تصادفات در جاده‌های استان عنوان کرد و افزود: در این مدت بیشترین تصادفات در جاده‌های غربی و شرقی استان هرمزگان به‌ویژه در جاده گچین رخ داده است.

       

وی بیان کرد: برخی مسیرها همچون گچین، کهورستان، بندرلنگه به چارک و بندرلنگه به خمیر و همچنین جاده‌هایی در جزیره قشم، ۲ طرفه بوده و نمی‌توان جدا کرد که باید رانندگان برای رفت و آمد در این مسیرها نهایت احتیاط لازم را داشته باشند و از هرگونه سرعت و سبقت غیر مجاز خودداری کنند.

        

رییس پلیس راه هرمزگان با اشاره به اینکه از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون افزایش ۱۰ درصدی در میزان رفت و آمد خودروها به استان را داشته‌ایم، اظهار کرد: با هدف پیشگیری از هرگونه حادثه رانندگی، رانندگان و مسافران نوروزی ضمن رعایت سرعت مطمئنه در رانندگی، پس از هر ۲ ساعت رانندگی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنند و هرجا احساس خستگی و خواب آلودگی کردند در مکانی امن و مناسب استراحت کافی داشته باشند.

      

سرهنگ نیکبخت خاطر نشان کرد: سه روز پایانی تعطیلات نوروزی نیز رفت و آمد همه وسایل نقلیه سنگین و کامیون به غیر از کامیون‌های حامل سوخت و مواد فاسد شدنی در جاده‌های استان ممنوع است که در صورت مشاهده در جاده‌های استان بلافاصله نسبت به توقیف آن اقدام می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها