را‌ی‌گیری در پارلمان کویت و کسب اکثریت آرا توسط اپوزسیون


نویسنده: عدنان نگاری

نتایج رای‌گیری روز جمعه نشان داد که قانونگذاران مخالف، اکثریت پارلمان کویت را حفظ کردند. بر اساس نتایج خبرگزاری کونا، نامزدهای مخالف 29 کرسی در مجمع 50 نفره به دست آوردند که مطابق با نتایج انتخابات سال گذشته است. ترکیب مجلس جدید بسیار شبیه به پارلمان فعلی است و همه به جز 11 قانونگذار کرسی‌های خود را حفظ کرده‌اند. وزارت اطلاعات این کشور گفت که پس از بسته شدن مراکز رای دهی در نیمه شب، مشارکت حدود 62 درصد بود. شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح، سابقاً قدیمی‌ترین ولیعهد جهان، در ماه دسامبر پس از مرگ برادر ناتنی و سلف خود، شیخ نواف، در سن 83 سالگی به قدرت رسید. انتخابات روز پنجشنبه، سومین انتخابات پس از سال 2022 و چهارمین انتخابات در پنج سال گذشته از این جهت متفاوت بود که مجلس جدید موظف به تایید گزینه شیخ میشال به عنوان ولیعهد و امیر آینده کویت خواهد بود و در باب بعد رسانه‌ای این انتخابات خبرگزاری کویت اعلام کرد که عبدالرحمن المطیری، وزیر اطلاعات کویت هفته‌ی پیش با مقامات دیگر دیدار کرد تا در مورد پوشش رسانه‌ای انتخابات مجلس ملی آتی این کشور گفتگو کند. کویت تنها کشور خلیج فارس با پارلمانی کاملاً منتخب، برای هشتمین بار در یک دهه گذشته در چهارم آوریل پای صندوق های رای خواهد رفت. گزارش خبرگزاری کویت به نقل از ناصر محیسن، معاون وزیر این وزارتخانه، گفت که این نشست بر آغاز «عصر جدید» شعار تبلیغات رسانه‌ای این وزارتخانه برای انتخابات متمرکز بود. او گفت که این شامل راه اندازی یک برنامه تلویزیونی خبری انتخاباتی روزانه، شامل مصاحبه و گفتگو با کارشناسان مربوطه بود که تا روز انتخابات ادامه خواهد داشت. او گفت که این وزارتخانه متعهد به ارائه پوشش جامع و شفاف از روند انتخابات از مراحل اولیه تا اعلام نتایج بوده است.

   

تیم نیروی هوایی عربستان در رزمایشی در یونان شرکت می‌کند

به نقل از رویترز وزارت دفاع پادشاهی سعودی روز جمعه اعلام کرد که اعضای نیروی هوایی سلطنتی سعودی برای شرکت در رزمایش های مشترک با حضور تعدادی از کشورها وارد پایگاه هوایی آندراویدا یونان شد. تیم RSAF در مانور هوایی متوسط سالانه INIOCHOS  شرکت کرد. نیروی هوایی یونان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که استقرار این رزمایش از اول آوریل آغاز شده و تا یکشنبه ادامه دارد در حالی که مرحله اجرای ثانویه از دوشنبه هفته آینده آغاز و تا 18 آوریل ادامه خواهد داشت. فاز سوم مانور، یعنی استقرار مجدد نیرو، از 19 تا 21 آوریل انجام می شود.
این رزمایش یکی از بزرگترین مانورهای نظامی در قاره اروپا بود. هدف نیروی هوایی سعودی ارتقای سطح آمادگی و کارایی رزمی خود، تبادل و کسب تخصص خدمه هوایی، فنی و پشتیبانی برای شبیه سازی یک محیط جنگ واقعی، آموزش برنامه ریزی و اجرای عملیات هوایی پیچیده در محیطی متشکل از نیروهای چند ملیتی مختلف بود.
این رزمایش شامل عملیات ضد هوایی تهاجمی، دفاعی و استراتژیک است. همچنین شامل عملیات ضد زمینی و دریایی و همچنین تمرین در عملیات جستجو و نجات جنگی است. کشورهای شرکت کننده در کنار هواپیماهای HAF شامل قبرس، فرانسه، مونته نگرو، قطر، رومانی، اسپانیا، بریتانیا و ایالات متحده هستند.
  
  
دیدار فرمانده نیروی دریایی عربستان با هیئت نیروی دریایی آمریکا در ریاض
وزارت دفاع عربستان گزارش داد، معاون دریاسالار فهد الغفیلی، فرمانده نیروی دریایی سلطنتی عربستان سعودی اخیرا با فرمانده فرماندهی مرکزی نیروی دریایی، ناوگان پنجم و نیروهای ترکیبی دریایی آمریکا، معاون دریاسالار جورج ویکاف و هیئت همراهش دیدار کرد. گزارش ها حاکی از آن است که در این نشست به همکاری بین عربستان سعودی و ایالات متحده به راهکارهایی که در خدمت و ارتقای امنیت دریایی در منطقه باشد پرداخته شده.در همین حال عبدالرحمن بن عیاف المقرن معاون وزیر دفاع عربستان سعودی روز پنجشنبه با حنا ولد سیدی، وزیر دفاع موریتانی دیدار کرد. به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، آنها در مورد همکاری های نظامی و دفاعی و راه‌های تقویت آن گفتگو کردند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها