احیاء منطقه قلعه زعبل عربستان سعودی برای انعکاس محیط طبیعی منطقه است


نویسنده: عدنان نگاری

نگاهی به عرب‌نیوز
خبرگزاری عربستان سعودی روز یکشنبه گزارش داد که شهرداری جوف اعلام کرده است که پروژه توسعه منطقه اطراف قلعه زعبل 95 درصد پیشرفت داشته است. بر اساس گزارش SPA، این توسعه بخشی از ابتکار عمل برای مبارزه با بلایای شهری در شهرهای عربستان است. عاطف بن محمد الشرعان، شهردار منطقه جوف، گفت که این پروژه نه تنها به رشد بخش گردشگری آن کمک می کند بلکه به حفظ آثار باستانی و در عین حال ادغام هویت شهری و میراثی منطقه کمک می کند.الشرعان جاه طلبی شهرداری را برای بازطراحی و بهبود مناطق منتخب در شهر سکاکا برای نوسازی محیط شهری و کیفیت زندگی ساکنان آن ابراز کرد. این شامل بازسازی خیابان‌ها و پیاده‌روهای اطراف قلعه و مناطق مجاور آن با سنگی از دومات الجندلم، شهر خرابه‌ای در شمال غربی عربستان سعودی است که برای انعکاس محیط طبیعی منطقه انتخاب شده است. الشرعان همچنین بر نصب تیرهای برق به منظور ایجاد روشنایی برای طرح های سنتی و ایجاد فضای سبز تاکید کرد.

   

عمان در سفر وزیر خارجه ایران خواستار کاهش تنش‌ها شد
نگاهی به عرب‌نیوز
وزیر امور خارجه عمان روز یکشنبه در جریان سفر همتای ایرانی خود که سفر منطقه‌ای خود را از مسقط آغاز کرد و در آنجا با سخنگوی حوثیان یمن دیدار کرد، خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه شد. سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران تقریباً یک هفته پس از آن انجام شد که حمله هوایی در دمشق، ضمیمه کنسولی سفارت ایران را با خاک یکسان کرد و تنش‌های منطقه‌ای را بیشتر کرد. در این حمله که تهران اسرائیل را مقصر آن دانست، هفت تن از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله دو ژنرال شهید شدند از همین روی رهبران ایران خواستار مقابله به مثل شده‌اند.
سید بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی عمان منتشر شد، گفت:«عمان از تلاش‌ها برای کاهش تنش در منطقه، رسیدگی به مسائل و درگیری‌های مختلف و غلبه صدای خرد حمایت می‌کند.»
عمان از دیرباز میانجی بین تهران و غرب بوده است. وی همچنین ادامه داد:«مسئله فلسطین اصلی ترین مسئله‌ای است که ما برای رفع آن تلاش می کنیم.»
امیرعبداللهیان نیز با قدردانی از روابط رو به رشد ایران و عمان از محکومیت حمله دمشق توسط سلطنت تشکر کرد.
این کشور حاشیه خلیج فارس همچنین میانجی در جنگ بین شورشیان حوثی یمن و دولت بین المللی به رسمیت شناخته شده یمن است. شورشیان حوثی از نوامبر ده‌ها حمله موشکی و پهپادی به کشتی‌ها در دریای سرخ و خلیج عدن انجام داده‌اند. آن‌ها می‌گویند در جریان جنگ اسرائیل علیه حماس در نوار غزه در حمایت از فلسطینی‌ها عمل می‌کنند.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان روز یکشنبه در دیدار با محمد عبدالسلام، سخنگوی حوثی‌ها و مقام ارشد این کشور در مسقط، از حمایت شجاعانه ملت یمن از ملت مظلوم فلسطین قدردانی کرد. در این دیدار، امیرعبداللهیان مانند دیگر رهبران ایران قول انتقام از حمله در سوریه را داد.
وی گفت که کشورش از حقوق شناخته شده خود در چارچوب قوانین بین المللی برای پاسخگویی متجاوزان جنایتکار و مجازات آن‌ها استفاده خواهد کرد. یحیی رحیم صفوی، مشاور رهبر ایران، روز یکشنبه هشدار داد که سفارت‌های اسرائیل پس از حمله دیگر امن نیستند. هیچ اظهارنظر فوری از سوی اسرائیل، دشمن سرسخت ایران، وجود نداشت.
حمله کنسولی باعث افزایش تنش‌های خاورمیانه شده است. امیرعبداللهیان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با این مقام حوثی، حمله به سفارت اسرائیل را صفحه جدیدی از جنگ افروزی این رژیم و تلاش‌های آن برای گسترش جنگ در منطقه خواند.
به گزارش روزنامه حامی دولت سوریه الوطن، امیرعبداللهیان روز دوشنبه برای یک دیدار رسمی به دمشق سفر می‌کند. نبرد در یمن بین شورشیان و دولت تحت حمایت ائتلاف به رهبری عربستان سعودی از زمان آتش بس با میانجیگری سازمان ملل در آوریل 2022 تا حد زیادی متوقف شده است. به گفته وزارت وی، امیرعبداللهیان از روند مذاکرات صلح در یمن حمایت کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها