مجمع عمومی سالیانه صبا فولاد خلیج فارس برگزار شد



مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صبافولاد خلیج فارس برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر احسان دشتیانه»، مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس ضمن تشریح گزارش هیئت مدیره از عملکرد شرکت گفت: شرکت صبا فولاد خلیج فارس موفق شد ظرفیت تولید یک میلیون و ۹۸ هزار تن را محقق کند. صبا فولاد تنها تولید کننده آهن اسفنجی به شکل بریکت گرم و یکی از بازیگران اصلی تولید و صادرات HBI هستیم.

وی با بیان اینکه ایران و هند بزرگترین تولید کننده‌های آهن اسفنجی در دنیا هستند، افزود: سهم صبا فولاد خلیج فارس از تولید آهن اسفنجی ایران ۳ درصد است.

دشتیانه اظهار کرد: در سال مالی گذشته صبا فولاد خلیج فارس ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان فروش داخلی داشته است که ۶ هزار و ۲۳ میلیارد نسبت سال قبل رشد داشته است. ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان میزان فروش صادراتی ما بوده و به طور کلی ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رقم کل فروش شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ بوده است.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس با اشاره به اینکه فروش داخلی ما از فروش صادراتی ما بیشتر است، افزود: تغییر مکرر قوانین بانک مرکزی و قانون دست و پاگیر، شرکت‌های تولیدی را زمین گیر کرده است که در حال پیگیری و رایزنی برای حل این مسئله هستیم تا میزان صادرات افزایش بیشتری پیدا کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۴ درصد افزایش حجم فروش داشته‌ایم، اضافه کرد: هیچ ماده اولیه‌ای را از غیر تولیدکننده نخریدیم و تمام واسطه‌ها را حذف کردیم. خوشبختانه جمع دارایی‌های شرکت افزایشی و بدهی‌ها کاهشی بوده است و ما بالاترین رتبه را در نرخ افزایش سود داشتیم.

دشتیانه اهم اقدامات و دستاوردها را تشریح کرد و گفت: پایدارسازی و افزایش تولید با برنامه‌ریزی و استقرار گراف تعمیرات برنامه‌ای، کاهش توقفات اضطراری و افزایش بهره‌وری با اجرای پروژه‌های بهبود نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و جلوگیری از توقف تولید کارخانه و استقرار سیستم بازرسی و پایش مدون تجهیزات دوار و ثابت کارخانه از اهم اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه اجرا طرح طبقه‌بندی مشاغل جهت افزایش رفاه پرسنل و کارکنان از سال مالی قبل آغاز و سال مالی ۱۴۰۲ به پایان رسید، گفت: مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت در زمینه مسئولیت‌اجتماعی در بحث زیرساخت‌های استان بوده است. مشارکت در زمینه نوسازی مدارس، رفع چالش‌ آب استان، کمک‌های اجتماعی در حوزه ورزش و تجهیزات پزشکی و غیره از اهم این اقدامات است.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه مسائل زیست محیطی گفت: انعقاد قرارداد با سازمان پسماند شهرداری بندرعباس به منظور مدیریت پسماندهای صنعتی شرکت و انباشت و دپوسازی پسماند صنعتی حاصل از فعالیت‌های تولیدی و تعمیراتی روزانه از جمله اقداماتی است که انجام شده است.

دشتیانه به شکست رکورد تولید سالیانه در آبان‌ماه ۱۴۰۲ و تحقق رکورد تولید سالیانه یک میلیون و ۹۸ هزار تن اشاره کرد و افزود: رشد ۵۶درصدی درآمد به معنی افزایش بهره‌وری و سودآوری بیشتر است. همچنین علی رغم توقف تولید در دوماهه اول سال ناشی از محدودیت گاز و تعمیرات سالیانه توانستیم افزایش ۹۴ درصدی در سود خالص را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه تولید ۳ میلیون تن محصولات فولادی با ارزش‌افزوده بالا و افزایش سهم شرکت در تامین حقوق بازنشستگان چشم‌انداز تعریف شده ما است، گفت: باتوجه به گزارش تولید سه ماهه اول حتما ۲۰ تا ۲۵ درصدی افزایش تولید در سال جدید خواهیم داشت که حدود یک میلیون ۳۰۰ هزار تن خواهد بود. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها