درخشش تیم رباتیک رودان در ایران



بیست و یکمین جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. تیم رباتیک و مهندسی خلاقیت برخط علم و کانون فرهنگی تربیتی شهدا رودان‌ به سرپرستی مرضیه شریف زاده با 8 شرکت کننده در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

به گزارش صبح ساحل، «مرضیه شریف زاده»، سرپرست تیم اعزامی گفت: در این جشنواره ۱۰۰۰ گروه برتر از سراسر کشور در ۱۵ رشته و ۳۰ لیگ شرکت داشتند. شهرستان رودان نیز در در لیگ های ربات جنگجو، الکترونیک، ربات پارک نوری و لکوکیدز (مهندسی خلاقیت)شرکت کننده داشت.


 شریف زاده افزود: روح الله روشی در لیگ ربات جنگجو متوسطه و ماهور آلی زندگی در لیگ ربات پارک نوری با کسب رتبه های برتر سهمیه شرکت در مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط کشور عمان را دریافت کردند. البته با اعلام لیست ذخیره ها ، احتمال افزایش تعداد منتخبان به مسابقات جهانی مسقط از این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به نتایج بدست آمده در مسابقات منطقه ای لکوکاپ شیراز در رقابت با دانش پژوهان استان های بوشهر،فارس،کرمان ،کهگیلویه و بویراحمد و آذربایجان شرقی به میزبانی دانشگاه شیراز که مرداد ماه ۱۴۰۲برگزار شد اضافه کرد : رتبه های اول تا سوم این مسابقات نیز امکان ورود به مسابقات جهانی را دارند چرا که در جشنواره لکوکاپ شیراز روح الله روشی در ربات جنگجومتوسطه رتبه سوم ، تهمینه محمدی در لیگ ربات آتش نشان رتبه سوم و عمران نجفی درلکو کید به مقام سوم رسیدند و جواز ورود به مسابقات جهانی را دریافت کرده اند.

سرپرست تیم اعزامی شهرستان رودان به مسابقات ملی لکوکاپ گفت: در دی ماه ۱۴۰۲مسابقات لکوکاپ منطقه ای خلاقیت‌های علمی و پژوهشی بندرعباس پنج شنبه ۳۰ آذر ماه با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، شرکت دانش بنیان دانش آموزی پژوهشی لکو ایران و آموزشگاه های آزاد استان هرمزگان(آموزشگاه فنی و حرفه ای بهمن از بندرعباس، شرکت برخط علم رودان) و کانون غدیر بندرعباس در مرکز فرهنگی هنری رسالت برگزار شد.

در نتیجه ابوالفضل افرازه در لیگ الکترونیک به مقام سوم ، سدنا زیارت پناهی در پارک نوری رتبه اول ، امیرعلی کمالی ،امیررضا صفرپور ومحمدحسین فرهادی در لیگ آتش نشان به ترتیب به مقام های اول تا سوم و محمد ماهان مریدی محسبات ذهنی رتبه دوم را بدست آوردند.

وی از موفقیت دانش آموزان رودانی در مسابقات مجازی منطقه ای اشاره کرد و اظهار داشت : در این مسابقات نیز سدنا زیارت پناهی و ملیکا اوکار در لیگ پارک نوری رتبه های اول و دوم را کسب کرذدند که مچوز حضور در مسابقات جهانی را بدلیل کسب رتبه های برتر دارند.

مرضیه شریف زاده از همراهی اولیا ، همکاری شرکت برخط علم و کانون فرهنگی تربیتی شهدا رودان، قدردانی کرد. گفتنی است لکوکاپ به عنوان یکی از بزرگترین رویداد‌های پژوهش محور دانش‌آموزی است که هر سال در دانشگاه‌های برتر برگزار می‌شود.

این رویداد پژوهشی با ایجاد بستر مناسب، این امکان را به کودکان و نوجوانان می‌دهد که در هر رشته‌ای که فعالیت کرده‌اند، خلاقیت و مهارت‌های فرا گرفته خود را به نمایش بگذارند و با سایر دانش‌آموزان رقابت کنند.

منتظر تایید: 2
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها