مشاور املاک قلابی در بندرعباس دستگیر شد

فروش منزل با جعل امضای مادر



فرزندی که با جعل امضاء مادرش اقدام به فروش منزل کرده بود در بندرعباس دستگیر شد.این‌خانم 40 ساله پس از حدود دو سال زندگی مخفیانه در شهرستان‌های استان، در ظهر پنج‌شنبه گذشته توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس در بندرعباس دستگیر شد.وی منزل آپارتمانی را در سال 1401 به خانم دیگری با مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال فروخته و پس‌ازآن متواری شده بود.
  
 مشاور املاک قلابی 
سهیلا  پس از جعل امضا و مدارکی، آگهی فروش منزل آپارتمانی را در برنامه دیوار درج کرد و با مراجعه به چند املاک مسکونی،نیز نشانی و ارزش ملک را به مشاورین املاک اعلام کرد. پس از مدتی خریداری به وی تماس گرفت و قرار بر این شد که همدیگر را ببینند. سهیلا خود را مشاور املاک معرفی کرد و با جعل مبایعه‌نامه و با چرب‌زبانی ، موفق شد از این خانم،  ۲۷۰ سکه تمام بهار آزادی اخذ نمایدو دیگر پاسخگویی تلفن وی  نباشد. خریدار سپس به منزلی که تصور می‌کرد آن را خریده است مراجعه کرد ولی در کمال ناباوری متوجه شد که مورد کلاهبرداری واقع‌شده است. آن خانم مشاور املاک نبوده است و در واقع دختر صاحب‌ملک بوده است. مالباخته در این خصوص شکایت‌نامه‌ای تنظیم و راهی دادگاه شد. سهیلا در اوایل رسیدگی پرونده در دادگاه حاضر شد و فکر می‌کرد می‌تواند دادگاه را به نفع خود تمام کند ولی زمانی که فهمید که حساب‌هایش مسدود شده است و به‌زودی نقشه‌اش برملا می‌شود از بندرعباس متواری شد. 
  
 شناسایی محل اختفا
فرمانده انتظامی هرمزگان در این خصوص  گفت:درپی وصول یک فقره پرونده از شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس در اواخر‌فروردین سال جاری مبنی بر دستگیری این فرد متواری به اتهام جعل و استفاده از سند مجعول، پیگیری موضوع ویژه در دستور کار قرار گرفت. سردار علی‌اکبر جاویدان ادامه داد:کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در راستای شناسایی محل اختفا و دستگیری نامبرده، تحقیقات خود را آغاز کردند که با بررسی‌های دقیق انجام‌شده، مشخص شد محکومه در اواسط سال ۱۴۰۱ با ترفندهای متقلبانه و تبلیغات واهی ضمن معرفی خود به‌عنوان مشاور املاک، با جعل یک فقره مبایعه نامه، یک‌منزل آپارتمانی در بندرعباس را به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در قبال دریافت ۲۷۰ سکه تمام بهار آزادی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال به خانمی دیگر فروخته و پس از دریافت سکه‌ها با قطع ارتباط خود با مال‌باخته، به مکان نامعلومی متواری شده است.
  
 عدم نتیجه دریافت واحد مسکونی به مالباخته 
فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه پیگیری ما‌لباخته جهت دریافت واحد مسکونی خریداری‌شده به علت تعلق آن به مادر محکومه منتج به نتیجه نشده بود، اظهار کرد:پس از طرح شکایت در بازپرسی شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس و سیر تشریفات قضایی پرونده،بارأی دادگاه کیفری متهمه به پرداخت تمامی وجوه حاصل از ثمن معامله به شاکیه محکوم‌شده است.سردار جاویدان خاطرنشان کرد: با اقدامات فنی و اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی این کلاهبردار متواری در مخفیگاهش در بندرعباس دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.
  
/اسم کلاهبردار مستعار است/

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها