سازمان حج و زیارت :

بیش از ۲۰ هزار زائر وارد مدینه شدند



سازمان حج و زیارت اعلام کرد: بیش از ۲۰ هزار زائر وارد مدینه شده اند و عملیات حج ۱۴۰۳ با آرامش بیشتری نسبت به پارسال ادامه دارد.

به گزارش صبح ساحل، در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری که امروز چهارشنبه دوم خرداد به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی برگزارشد؛ سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام این مطلب، گزارشی از حوزه‌های مختلف عملیات حج پیش رو ارائه کرد.

                
وی گفت: شرایط پایدار، قابل قبول و اطمینان بخشی در کاروان‌های ایرانی وجود دارد و با قوت کار‌ها پیگیری می‌شود.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به همکاری مجموعه حج و زیارت و هواپیمایی در انتقال زائران به سرزمین وحی اشاره کرد و گفت: برای تسهیل و استفاده بهتر از ظرفیت هواپیمایی، پرواز‌های سه ایستگاه پروازی به تهران منتقل شده است.
در ادامه این جلسه، معصومی نماینده هواپیمایی در ارتباط تصویری از جده از انتقال نزدیک به ۲۰ هزار و ۱۹۰ زائر و عوامل با برقراری بیش از ۸۰ پرواز به مدینه منوره خبر داد و گفت: مسئولان هواپیمایی دو کشور در خصوص پرواز‌های حج در ارتباط هستند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم تاثیر انتقال به موقع زائران در حوزه‌های مختلف بویژه اسکان و نقل را یادآور شد و تاکید کرد: راهکار‌های مختلف در این خصوص مورد توجه قرار گیرد تا در انتقال و همچنین بازگشت زائران به کشور خللی ایجاد نشود.
در ادامه این نشست، به برگزاری آئین‌های بزرگداشت شهدا توسط کاروان‌های ایرانی در مدینه و مکه اشاره و اعلام شد که مراسم امضاء دفتر یادبود با حضور مسئولان و نمایندگان بعثه‌های کشور‌های مختلف فردا (پنج شنبه) در محل استقرار بعثه جمهوری اسلامی ایران در مدینه برگزار خواهد شد.
علی اصغری رئیس ستاد مدینه هم در این نشست به انتقال حدود ۹ هزار زائر با قطار سریع السیر از مدینه به مکه تاکنون اشاره کرد و گفت: بیش از ده هزار زائر دیگر هم در شهر پیامبر هستند.
وی با اشاره به رضایتمندی زائران ایرانی از اعزام با قطار به مکه گفت: تاکنون ۱۷۵ هزار پُرس غذا هم در آشپزخانه‌های مرکزی مدینه طبخ و توزیع شده است.
دکتر سید علی مرعشی؛ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز به معاینه بیش از  هزار و ۳۰۰ نفر از ابتدای فعالیت این مرکز در مدینه اشاره کرد و مجموعه خدمات ارائه شده به زائران در این مدت را ۴ هزار و ۱۳۰ مورد بیان کرد.
وی با بیان اینکه از ۴ بیمار اعزام شده به بیمارستان‌های مدینه سه بیمار مرخص شدند و بیمار چهارم نیز در آستانه ترخیص و اعزام به مکه است، گفت: در مکه مکرمه هم تاکنون بیش از ۴۶۰ نفر معاینه شدند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها