حواشی هفته



در این گزارش به‌مرور اخبار و حاشیه‌هایی که در هفته جاری پربازدید شده و موردتوجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرارگرفته است، می‌پردازیم.

   

ماجرای تجمع مردم مقابل هتل اسپیناس برای اخراج خبرنگار خارجی

 

ماجرا از ظهر روز چهارشنبه 2 خردادماه آغاز شد که پس از مراسم تشییع کاروان شهدای دولت، گروهی از شهروندان در بلوار کشاورز با تجمع در مقابل هتل اسپیناس خواستار اخراج خبرنگاری شدند که به گفته آنها مشغول تهیه گزارش از خیابانی خلوت و شایعه‌سازی درباره حضور کم‌شمار مردم در مراسم تشییع بود. با تجمع مردم مقابل هتل اسپیناس و درخواست از پلیس و عوامل انتظامی برای رسیدگی به این موضوع، مشخص می‌شود که این افراد خبرنگاران یکی از رسانه‌های خارجی هستند که برای تهیه گزارش از مراسم تشییع شهدا در تهران حضور یافته‌اند.مردم عزادار پس از دقایقی تجمع مقابل هتل اسپیناس و سر دادن شعارهایی علیه امریکا و اسرائیل و تشکر از پلیس محل را ترک کردند.

 

کاپ قهرمانی هدیه منچسترسیتی به کودک معلول

باشگاه منچسترسیتی بعد از قهرمانی در پریمیرلیگ کاپ این تورنومنت را به عنوان کادو تولد برای یک کودک معلول برد؛ این ویدیو مورد توجه کاربران قرار گرفت.

 

  رسم پرچم ترکیه بر فراز دریاچه وان

آکینجی محصول ترکیه، پهپاد جنگی دوربرد و بلندپروازی است که از تابستان ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) عملیاتی شده است. این پهپاد طی شب گذشته برای یافتن محل سانحه بالگرد رئیس‌جمهور بر فراز جنگل‌های ارسباران پرواز کرد. این پهپاد با استفاده از دوربین حرارتی و دید در شب، به جستجوی نقاط حرارتی بود تا اطلاعات آن را به مقامات امداد و نجات مخابره کند.

جالب‌تر اینکه اطلاعات مسیر پرواز آن به‌صورت آنلاین نیز در AirNav منتشر می‌شد .این پهپاد درنهایت پس از پایان مأموریت به ترکیه بازگشت و با رسم پرچم ترکیه بر فراز دریاچه وان، فرود آمد و بیش از یک‌میلیون بازدیدکننده آنلاین داشت. این حرکت نمایشی آن در شبکه‌های بازتاب شد.

 

 ویدیویی فیک با عنوان لحظه سقوط هلی کوپتر رئیسی است!

ویدیویی از لحظه سقوط یک هلی کوپتر منتشر شده که به حادثه اخیر برای رئیس جمهور ایران نسبت داده شد با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این ویدئو مربوط به سال ۲۰۲۰ و متعلق به یکی از نامزدهای انتخابات پاناماست که از لحظه سقوط خود در بالگرد فیلم‌برداری کرده است. با توجه به اینکه این ویدئو در سال ۲۰۲۰ در سایت dailymail منتشر شده بود و با شایعه و نسبت دادن آن به سقوط هلی‌ کوپتر رئیس جمهور فقید باعث شد که بیش از ۴ میلیون بار بازدید بگیرد.

 

سفر مخفیانه به میلان: طارمی در ایتالیا دیده شد!

ویدیویی از مهدی طارمی در فضای مجازی به سرعت وایرال شده که نشان میدهد ستاره ایرانی پورتو راهی شهر برگامو در ناحیه لمباردی شده تا احتمالا برای پشت سر گذاشتن تستهای پزشکی، مشکلی جهت امضای پیش قرارداد با اینتر میلان نداشته باشد
کار پیوستن مهدی طارمی به اینتر تمام شده است و این بازیکن فصل بعد برای افعیها به میدان میرود.

 

ماجرای تنبیه دانش آموز در کیش

 برخی از شبکه‌های اجتماعی در کیش خبری مبنی بر تنبیه بدنی یک دانش آموز مقطع ابتدایی در هفته‌ی گذشته واکنش‌هایی که در پی داشته، منتشر کردند.در این خبر آمده بود که یکی از مسئولین رده‌بالای آموزش و پرورش کیش، به‌منظور میانجیگری بین طرفین دعوای کودکانه _ در یکی از دبستان‌های جزیره کیش با کتک زدن یکی از دانش‌آموزان فقیر و یتیم مدرسه، از طرف دیگر دعوا دلجویی کرده است. مدیر آموزش و پرورش کیش در این خصوص گفت: موضوع تنبیه بدنی دانش‌آموز در حال پیگیری است و با فرد خاطی برابر مقررات برخورد خواهد شد.

 

ماجرای پیراهن سفید احمدی نژاد در مجلس خبرگان رهبری

افتتاحیه مجلس خبرگان رهبری یکم خردادماه با حضور اعضای جدید مجلس خبرگان و شماری از مقامات لشکری و کشوری برگزار شد. در این میان حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسبق ایران با پیراهن سفید، در شرایطی که کشور در عزای از دست دادن آیت الله شهید ابراهیم رئیسی و همراهنش است، انعکاس بدی داشتآمنه سادات ذبیح پور خبرنگار پرحاشیه صداوسیما با نوشتن متنی خطاب به احمدی نژاد نوشت: «ازت بیزارماین ویدیو در شبکهها  بازتاب گستردهای داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها