بازتاب خبر سانحه‌ی بالگرد رئیس‌جمهور و همراهانش در رسانه‌های عربی


نویسنده: عدنان نگاری

 نگاهی به عرب‌نیوز 
این رسانه گزارش کرد که جسد ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، وزیر امور خارجه و دیگران پس از ساعت‌ها جستجو در منطقه کوهستانی شمال غرب کشور، در محل سقوط هلیکوپتر در روز دوشنبه پیدا شد. این سقوط در حالی اتفاق می‌افتد که خاورمیانه به دلیل جنگ اسرائیل و حماس در تشویش به‌سر می‌برد و در امتداد این جنگ ابراهیم رئیسی تحت رهبری آیت‌الله خامنه‌ای، یک حمله بی‌سابقه پهپادی و موشکی را به سوی اسرائیل ترتیب داد. در زمان ریاست جمهوری وی ایران، اورانیوم را بیش از هر زمان دیگری به سطح درجه تسلیحات غنی‌سازی کرد و تنش‌هایش با غرب را به اوج خود رساند. اوایل صبح دوشنبه، مقامات ترکیه تصاویری از هواپیماهای بدون سرنشین را منتشر کردند که به نظر می‌رسد آتش‌سوزی در حال وقوع است و آن‌ها مشکوک بودند که مربوط به سانحه‌ی شبِ پیش باشد. مختصات ذکر شده در این فیلم آتش‌سوزی را در 20 کیلومتری جنوب مرز آذربایجان و ایران در کنار کوهی شیب‌دار نشان می‌دهد.در ادامه رسانه‌ عرب‌نیوز از بازخورد خبرِ شهادت ابراهیم رئیسی و همراهانش در دیگر رسانه‌ها نوشت:
شیخ محمد بن زاید، رئیس جمهور امارات متحده عربی پس از شنیدن خبر در صفحه‌ی توییتر خود نوشت:«درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، و همراهانشان را در پی یک حادثه تلخ به دولت و ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم. از خداوند متعال برای ایشان آرامش ابدی عنایت فرماید و به خانواده محترمشان از صمیم قلب تسلیت عرض می‌نماییم. امارات در این شرایط دشوار با ایران اعلام همبستگی می‌کند.»
شیخ محمد بن راشد، نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی نیز نوشت: «درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و وزیر امور خارجه وی در یک حادثه دردناک را به ملت برادر ایران و رهبری آن‌ها تسلیت می‌گوییم و صمیمانه ابراز همدردی می‌کنیم. قلب ما در این دوران سخت با شماست. دعای ما این است که خداوند رحمت واسعه خود را بر آنان بپوشاند و در بهشت وسیع خود ایشان را ساکن سازد.» شیخ تمیم بن حمد امیر قطر نیز در باب این خبر افزود‌:«درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و مقامات همراه در سانحه دردناک بالگرد را به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت می گویم. از خداوند متعال برای ایشان و همراهان محترمشان رحمت و مغفرت و برای خانواده‌ی ایشان آرزوی صبر و تسلی‌خاطر داریم. ما از آن خدا هستیم و به سوی او باز خواهیم گشت.»
در ادامه‌ی این خبر دیگر کشورهای خاورمیانه و منطقه نیز به مردم ایران و خانواده‌های داغدارِ ایشان تسلیت گفته و ابراز هم‌دردی کردند.همنین رسانه‌ی مذکور شب گذشته اعلام کرد که عربستان سعودی حمایت خود را از ایران اعلام کرده و افزود که پادشاهیِ سعودی پس از سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در روز یکشنبه، آماده ارائه هرگونه کمکی است. وزارت خارجه عربستان نیز گفته بود که پادشاهی سعودی با نگرانی بسیار گزارش‌های مربوط به سقوط هواپیما را دنبال می‌کند.
     
تحت درمان قرارگرفتن ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی به دلیل التهاب ریه
 نگاهی به عرب‌نیوز 
خبرگزاری عربستان سعودی روز یکشنبه گزارش داد، ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی برای التهاب ریه تحت برنامه درمانی قرار خواهد گرفت. درمان شامل یک دوره آنتی بیوتیک در کاخ السلام در جده خواهد بود.
این خبرگزاری در ادامه اعلام کرد که پادشاه عربستان اوایل روز یکشنبه پس از اینکه از درجه حرارت تبِ بالا و درد مفاصل رنج می‌برد در کلینیک سلطنتی خود در کاخِ پادشاهی تحت آزمایش‌های پزشکی قرار گرفت و در ادامه پزشکان وی را زیر نظر داشته و تحت درمانِ مستمر قرار داده اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها