مسئولان هرمزگان جذب دوهزار بومی را پیگیری کنند

کارنامه‌سازی با وعده استخدام



قریب به 100 نفر از معترضان به نتایج آزمون استخدامی شرکت پالایش نفت بندرعباس شنبه 5 خردادماه، با حضور مقابل استانداری هرمزگان، خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع شدند. پس از اعتراض آنان، نشست ویژه‌ای با حضور نماینده عالی دولت در استان، تعدادی از نمایندگان استان در مجلس و مدیران پالایشگاه بندرعباس در استانداری هرمزگان برگزار و مقرر شد این مساله به طور خاص پیگیری شود. 
این درحالی است که استاندار هرمزگان سال گذشته،‌ طی تفاهمنامه‌ای با این شرکت، وعده جذب رسمی بالغ بر 2 هزار نیروی بومی را داده بود. در ادامه این گزارش اعتراض داوطلبان آزمون استخدامی و توضیحات معاون توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت پالایش نفت بندرعباس دراین‌باره را می‌خوانید.

 گلایه‌ی شرکت‌کنندگان از نتایج آزمون

شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی شرکت پالایش نفت بندرعباس نسبت به نتایج آزمون معترض شدند. آزمونی که در سال گذشته، طی دو مرحله برگزارشد و پس از گذشت یکسال به تازگی، نتایج آن اعلام شده است. معاون توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت پالایش نفت بندرعباس علت تاخیر در اعلام نتایج را تعداد بالای داوطلبین استخدامی و گروه‌های شغلی و انجام مصاحبه‌های فنی و تخصصی برای گروه‌ها اعلام کرد. یکی از شرکت‌کنندگان در این آزمون گفت: «بنده یک نیروی بومی تحصیل کرده هستم و انتظار دارم مسئولان استانی از قشر تحصیل کرده‌ها حمایت کند. الان از هرکسی می‌پرسم در این آزمون قبول نشده و انگار این آزمون فقط جنبه نمایشی داشته است. بالغ‌بر 90 نفر مدعی هستند که نه خودشان قبول شدند و نه اطرافیان آنان! مگر می‌شود یک آزمون استخدامی به این مهمی پس از یک سال دوندگی و پیگیری شرکت‌کنندگان هنوز به سرانجام نرسیده باشد؟ بسیاری از بومیان تازه فارغ‌التحصیل شدند یا باسابقه‌ی کار زیاد چشم‌انتظار قبولی در آزمون پالایش نفت بندرعباس هستند؛ چرا مسئولان بلندمرتبه استانی به این موضوع ورود نمی‌کنند تا هرچه سریع‌تر این موضوع حل‌وفصل شود؟». یک شرکت‌کننده دیگر به خبرنگار صبح ساحل اعلام کرد: «بنده نیروی غیربومی استان هرمزگان بوده و اکنون دریکی از شرکت‌های پتروشیمی مشغول به کار هستم. در آزمون استخدامی پالایش نفت بندرعباس شرکت و نمره قبولی را کسب کردم، حتی در آزمون شفاهی آن نیز پاسخ مطلوبی به سؤالات دادم اما باگذشت چندین ماه هنوز خبری از استخدام نیست! هر بار که به واحد مربوطه تماس گرفتم، جواب سربالا می‌دهند و می‌گویند؛ «به‌زودی نتایج قطعی به شما اعلام می‌شود». آزمونی که قرار بود بیش از  هزار نفر را استخدام کند؛ حال شنیده‌ها حاکی از آن است که شمار پذیرفته‌شدگان قطعی کمتر از این مقدار خواهد بود. البته شاید روی‌کار آمدن مدیرعامل جدید این شرکت برروی نتایج آزمون بی‌تاثیر نباشد!». گفتنی است که مدیرعامل جدید شرکت پالایش نفت بندرعباس، 4 بهمن ماه معرفی شد.
  

 رسیدگی به اعتراض نتایج آزمون استخدامی

«عباس جهاندیده»، معاون توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت پالایش نفت بندرعباس در توضیحات نتایج این آزمون گفت: «نتایج آزمون استخدامی این شرکت بر اساس بررسی دقیق و کارشناسی و عملکرد داوطلبان اعلام‌شده است اما به اعتراض داوطلبان در مسیر قانونی رسیدگی می‌شود. در اطلاعیه‌های آزمون استخدامی نیز ذکرشده بود که جذب افراد منوط به کسب حدنصاب نمره لازم پس از آزمون کتبی، مصاحبه‌های فنی و تخصصی و گزینش و طب کار خواهد بود». وی ادامه داد: «بر اساس (بند ۹ و ۱۰) آگهی استخدامی، عنوان‌شده بود که داوطلبان باید حداقل ۵۰ درصد نمره کتبی را به‌عنوان حدنصاب کسب کنند که پس از اعلام نتایج از سوی دانشگاه هرمزگان به‌عنوان برگزارکننده این آزمون مشخص شد از ۲ هزار و ۹۰۰ نفر شرکت‌کننده، تنها ۳۳ نفر موفق به کسب حدنصاب لازم شدند». معاون شرکت پالایش نفت بندرعباس همچنین در رابطه با دعوت از داوطلبان برای انجام مصاحبه نیز تصریح کرد: «از ابتدا به داوطلبان اعلام شد که حضور در مرحله مصاحبه به معنای قبولی نیست و به همین دلیل از داوطلبان برای انجام مصاحبه فنی و تخصصی دعوت به عمل آمد. برای کمک به داوطلبان با موافقت مدیران ارشد شرکت، تراز نمره را در برخی رشته‌ها از ۵۰ به ۳۹ درصد کاهش دادیم که بر همین اساس در این مرحله تعداد قابل‌توجهی پذیرفته‌شده‌اند و برای طی مراحل بعدی جذب به واحدهای مربوطه معرفی شدند.» جهاندیده در پایان اعلام کرد که هریک از داوطلبان که به نتیجه آزمون خود اعتراض دارند می‌توانند درخواست خود را کتبی به دبیرخانه این شرکت تحویل دهند یا به شماره (دورنما ۰۷۶۳۳۵۳۳۰۰۲) به‌صورت مستقیم ارسال کنند تا پاسخ داده شود.
روزنامه صبح ساحل
منتظر تایید: 2
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها