هدف استراتژی جدید وزارت داخله قطر تعالی در عملکرد است


نویسنده: عدنان نگاری

وزارت کشورِ قطر دیروز با حضور وزیر کشور و فرمانده نیروی امنیت داخلی شیخ خلیفه بن حمد بن خلیفه آل ثانی، آغاز برنامه‌ی راهبردی 2024-2030 خود را جشن گرفت.
هدف استراتژی وزارت کشور از طریق ارکان مختلف آن، دستیابی به چشم‌انداز این وزارت‌خانه از رهبری منطقه‌ای و بین‌المللی، تضمین ثبات امنیتی، امنیت عمومی و توسعه خدمات از طریق تعالی در عملکرد است.
در این مراسم، سرهنگ خالد عبدالعزیز المهندی، مدیر بخش برنامه‌ریزی استراتژیک وزارت کشور گفت:« تعهد این وزارت‌خانه به برنامه ریزی استراتژیک در چارچوب چشم انداز ملی 2030 قطر، همگام شدن با پیشرفت‌هایی‌ست که این وزارت‌خانه شاهد آن است. تضمین توسعه مستمر در جهت دستیابی به آرمان‌های رهبری و جامعه از این منظر، برای تهیه برنامه‌ی راهبردی با هماهنگی ادارات وزارت کشور با تمرکز بر ارکان کلیدی از جمله پایداری و تعالی عملکرد، کار انجام شد.
وی در ادامه افزود:« این طرح پاسخگوی پروژه راهبردی توسعه ملی 2024-2030 است و چارچوب و روشی برای اطمینان از تهیه علمی و صحیح این طرح ایجاد شده است. ویژگی‌های راهبرد 2024-2030 این وزارت‌خانه از طریق شناسایی اولویت‌ها بر اساس نتایج ارزیابی محیط‌های داخلی و خارجی آن و تأثیرش در دستیابی به چشم‌انداز ذکر شده و چشم‌انداز ملیِ 2030 قطر مشخص شد.
در این سخنرانی هفت هدف استراتژی وزارت کشور که شامل حفظ ثبات امنیتی و کاهش میزان جرم و جنایت، حفاظت از جامعه در برابر مواد مخدر، مبارزه با جرایم و تهدیدات سایبری، ارتقای ایمنی جاده‌ها، حفاظت و نجات جان و مالِ مردم، مدیریت کارآمد شرایط اضطراری، بهبود وضعیت اضطراری است، مورد تاکید قرار گرفت.
کارایی و اثربخشی نیروی انسانی و مادی این وزارت و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده توسط این وزارتخانه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها