صلیب سرخ:

وضعیت در جنوب غزه فاجعه بار است



رییس فدراسیون جهانی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر اعلام کرد: وضعیت انسانی در رفح واقع در جنوب غزه فاجعه بار است.

                     

به گزارش صبح ساحل، کیت فوربس رئیس فدراسیون جهانی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر، اعلام کرد: وضعیت انسانی در رفح فاجعه بار است و روز به روز بدتر می‌شود و عمیقاً نگران بحران ناامید کننده و تشدید شده انسانی در غزه هستیم.

پیش تر اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفته بود که بیش از ۲۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی و خونی در شرایط غیرانسانی به دلیل اشغال، محاصره و جنگ نابودی غیرنظامیان در غزه در انتظار باز شدن گذرگاه رفح هستند.

وی در حالی که از جامعه جهانی خواست تا با مداخله خود قربانیان را از عوارض و مرگ نجات دهند، تأکید کرد که حملات رژیم صهیونیستی به مراکز بهداشتی و درمانی آنها را ناکارآمد کرده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است.

پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها