ورزشگاه خلیج‌فارس پس از گذشت 14 سال از افتتاح رو به ویرانی است؛

قدردان هدیه رهبر نبودید



آبان ماه ۱۳۸۹ روز جشن هرمزگانی‌ها برای افتتاح ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس بود.
ساخت ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس در سفر آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) در سال ۱۳۷۶ به مردم بندرعباس هدیه داده شد اما ۱۴سال طول کشید تا ساخته شود. 
۱۸ آبان ۱۳۸۹ بود که با حضور علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی وقت، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال وقت، حسین هاشمی‌تختی استاندار اسبق هرمزگان و رضا محمدی اصل مدیر کل ورزش اسبق استان به بهره‌برداری رسید. استاندار اسبق هرمزگان در مراسم افتتاح ورزشگاه ۲۰ هزار نفری خلیج فارس بندرعباس با اشاره به این که این ورزشگاه بزرگ برای جوانان هرمزگانی ساخته شده است، بیان داشت: اگر چه این ورزشگاه در یک مدت زمان طولانی ساخته شد اما این امر به این دلیل بود که نمی‌خواستیم سرعت فدای دقت شود و این ورزشگاه با دقت تمام ساخته شود اما آیا واقعا دقت کافی در ساخت این ورزشگاه شده است. اگر شده است چرا بعد از گذشت تنها ۱۴ سال شاهد مرگ خاموش این ورزشگاه هستیم و هیچ مسوولی هم به فکر آن نیست که تنها ورزشگاه استان در حال نابودی است.  در طول ۱۴ سالی که  ورزشگاه خلیج فارس  به بهره‌برداری رسیده است، رضا محمدی اصل، محمود آرامی،  غلامعلی دانشور ، محمود رضا امیاری مدیران کل ورزش هرمزگان بوده اند و اگر هر یک از این مدیران در طول مدت خدمت خودشان بودجه‌ای برای این ورزشگاه در نظر می‌گرفتند شاید اکنون این سرنوشت را نداشت. 
هر چند این مدیران شاید الان مدعی شوند که این ورزشگاه هیچ وقت به اداره کل ورزش وجوانان هرمزگان به صورت کامل تحویل داده نشده است که تا حدودی حرف آن‌ها درست است اما زمانی که آلومینیوم هرمزگان در فصل ۹۱– ۱۳۹۰ با قهرمانی در گروه ب لیگ آزادگان برای نخستین بار به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کرد برای این که آلومینیوم بتواند در خانه بازی کند  شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور این ورزشگاه را طی توافقنامه‌ای با نواقص‌های زیاد تحویل اداره کل ورزش وقت استان داد که ای کاش اداره کل ورزش وقت با این که می‌دانست ورزشگاه نواقص زیادی دارد تحویل نمی‌گرفت. حال این که به خاطر تیم لیگ برتری مجبور شد  آن را تحویل بگیرد  طی این سال‌ها بودجه سالیانه‌ای برای آن در نظر می‌گرفتند که امروز  ورزشگاه به این حال و روز نمی‌افتاد. از زمانی که مظفر مهری خادمی‌نسب مدیر‌کل ورزش و جوانان هرمزگان شده است تلاش‌های زیادی برای رفع مشکلات این ورزشگاه صورت گرفته  اما  بر طرف کردن مشکلات ورزشگاه به تنهایی  از دست اداره‌کل ورزش و جوانان بر نمی آید. هنوز چند ماهی از بازسازی رختکن‌ها و سرویس‌های بهداشتی توسط فولاد نگذشته است اما به دلیل این که ورزشگاه خلیج فارس مشکلات اساسی و زیادی دارد دوباره شاهد مشکلات قبلی رختکن‌ها و سرویس‌های بهداشتی هستیم. 
تا زمانی که شخص اول استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وارد گود نشوند یقینا مشکلات  ورزشگاه خلیج‌فارس  مرتفع نخواهد شد و  آش همان آش است و کاسه هم همان کاسه.
آقای استاندار اگر خودتان را در برابر جوانان ورزشکار  این استان مسوول می‌دانید بهترین راهکار این است که هر چه زودتر علاوه بر مسوولان استانی و  شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور که نتوانستند ورزشگاه را به صورت کامل به استان تحویل دهند کار گروهی  تشکیل دهید و با در نظر گرفتن ردیف بودجه مناسب به داد ورزشگاه خلیج فارس برسید که قرار است با خرید امتیاز لیگ یک بار دیگر شاهد حضور تماشاگران خونگرم هرمزگانی جان تازه‌ای بگیرد. ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس هدیه مقام معظم رهبری به مردم استان هرمزگان است پس باید از این هدیه به خوبی نگهداری کنیم نه این که هر روز شاهد آن باشیم که یک جای آن به ویرانه‌ای تبدیل می شود. در حال حاضر مشکلات پمپ آب و لوله‌های قدیمی آن باعث شده که چمن سبز  این ورزشگاه به رنگ زرد در آید. هر چند که قاسم رنجبریان رئیس هئیت فوتبال و اصغر معماری دبیر هیئت و بهتر بگویم تمامی عوامل هئیت شبانه روز در حال تلاش هستند که دوباره چمن سرسبز شود و برای این کار تاکنون حدود ۱۲۰ میلیون تومان  هیئت فوتبال هزینه کرده است و امیدواریم هر چه زودتر مشکل آب چمن ورزشگاه بر طرف شود.
آیا صندلی‌های شکسته ورزشگاه،  نرده‌ها و فنس‌های شرجی زده ، سروی‌ های بهداشتی کاملا نامناسب، چاله و چوله‌های ایجاد شده در داخل محوطه ورزشگاه‌،  نور و برق ورزشگاه، جایگاه ویژه مسوولان، چیلرهای سال‌ها از کار افتاده،  سقف‌هایی که ریزش کرده‌اند و خیلی از مشکلات دیگر این ورزشگاه هم هیئت فوتبال برطرف کند یا این که باید مسوولان آستین همت را بالا بزنند و به داد این ورزشگاه برسند.
شاید باور نکنید اما مشکلات نور این ورزشگاه بر می‌گردد به سال ۱۳۹۱ همان سالی که که قرار بود  تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان جهت آمادگی بیشتر برای حضور در لیگ برتر در دیداری تدارکاتی مقابل تیم منتخب هرمزگان قرار بگیرد و  به دلیل روشن نشدن نور افکن ورزشگاه بازی لغو شد و اکبر میثاقیان سرمربی وقت تیم آلومینیوم با حالت قهر ورزشگاه را ترک کرد. چرا تنها دل خوش این هستیم که قطب اقتصادی کشورایم اما خود استان هیچ سودی از این قطب بودن اقتصادی نمی‌برد یا این که اگر هم می‌برد یا ما بی‌خبر هستیم یا این که عوایدش به ورزش استان کمک نمی‌شود. 
چرا  توان این را نداریم که دیوار دور ورزشگاه را درست کنیم که هر روز کابل برق یا تجهیزات این ورزشگاه به سرقت نرود. چرا نباید این ورزشگاه نیروی کار  به اندازه کافی داشته باشد که حداقل روزانه شاهد نظافت آن باشيم. آیا حق کارکنان اداره کل ورزش که در این ورزشگاه در خانه های مسکونی آن زندگی می کنند این است که هر روز با یک مشکل روبرو شوند و در خانه های زندگی کنند که اصلا قابل سکونت نیست. برای در نظر گرفتن ردیف بودجه و بررسی مشکلات ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس مسئولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور بارها به بندرعباس آمده‌اند و هر دفعه وعده‌ای داده‌اند و رفته‌اند اما هیچ اتفاق خوبی برای این ورزشگاه نیفتاده و هرروز نسبت به‌روز گذشته مشکلاتش بیشتر می‌شود.  
مسئولان مختلف استانداری هم  زیاد به  ورزشگاه خلیج‌فارس  آمده‌اند اما بازهم اتفاق خاصی برای این ورزشگاه نیفتاده است. یک پیشهاد برای مسوولان استان دارم و آن این که به خودتان زحمت دهید و یک سفر سه یا چهار ساعته به  شهرهای سیرجان، رفسنجان و حتی شهر بابک داشته باشید و ببینید چگونه آن‌ها تنها با داشتن یک شرکت مس یا سنگ چه ورزشگاه‌های مدرنی برای  جوانان خود ساخته‌اند. 
 ورزشگاه‌هایی که مسوولان ورزش و فوتبال آن جرات پیدا می‌کنند تا میزبانی فینال‌های مختلف کشور را بگیرند یا بازی‌های آسیایی را در آن برگزار کنند. 
حالا که نمی‌توانیم یک تیم در لیگ برتر فوتبال ایران داشته باشیم، حداقل حق جوان هرمزگانی این  است که یک ورزشگاه مثل ورزشگاه مس رفسنجان،  مس شهر‌بابک یا گل گهر سیرجان داشته باشند‌.  تا کی باید  حسرت بخوریم، تا کی باید منتظر بمانیم که فلان شرکت یا صنایع می‌خواهد یک ورزشگاه مدرن بسازد‌‌. آقایان مسوول تا زمانی که به قول خودتان می‌خواهید یک ورزشگاه مدرن در این استان بسازید اول بیایید فکری به حال همین ورزشگاه خلیج فارس بکنید تا بیشتر از این آبرویمان در ورزش کشور نرفته است.
مگر بازسازی یک ورزشگاه چقدر هزینه دارد که با وجود داشتن صنایع بزرگ و شرکت‌های مثل فولاد هرمزگان، پالایش نفت بندرعباس،  نفت ستاره، نفت آفتاب، فولاد کاوه جنوب ، صبا فولاد، آلومینیوم المهدی،  بنادر هرمزگان،  معادن سنگ ، کشتیرانی، گاز و خیلی از صنایع دیگر نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم و این دغدغه هوادران به فوتبال و فوتبالیست‌ها را بر طرف کنیم.
در پایان باید بگوئیم که هر چه درباره  ورزشگاه خلیج‌فارس بندرعباس بنویسیم باز هم کم است و امیدواریم که هر چه زودتر استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های بزرگ نفتی استان به یاری ورزش استان بیایند و اجازه ندهند حالا روز تنها ورزشگاه استان‌مان این‌گونه بماند.
روزنامه صبح ساحل
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها