اضافه شدن رقابت‌های رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال به مسابقات قرآن اوقاف



رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از روز اول خرداد، سامانه ثبت‌نام به نشانی my.oghaf.ir آماده نام‌نویسی داوطلبان مسابقات قرآن بوده است و مهلت ثبت‌نام تا ۱۹ خردادماه خواهد بود.

به گزارش صبح ساحل، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آغاز ثبت‌نام چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی قبلی، زمان ثبت‌نام این دوره روز اول خردادماه در نظر گرفته شده بود. به دلیل برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت و اعلام پنج روز عزای عمومی، اطلاع‌رسانی درباره زمان ثبت نام از پنجم خردادماه آغاز شد.

او گفت: از روز اول خرداد، سامانه ثبت‌نام به نشانی my.oghaf.ir آماده نام‌نویسی مخاطبان بوده است و مهلت ثبت‌نام تا ۱۹ خردادماه خواهد بود. این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تصریح کرد: از نکات قابل توجه چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن ایران می‌توان به برگزاری این رویداد به صورت یادمان و بزرگداشت شهدای خدمت اشاره کرد، امیدوارم این نامگذاری ادای دینی به مجاهدات شهدای خدمت باشد.

مجیدی‌مهر اظهار کرد: از جمله تفاوت‌های این دوره با ادوار قبل اضافه شدن بخش ویژه است که در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود و در این دوره علاوه بر بخش بزرگسالان، شاهد اجرای این رویداد در رده نوجوان هم خواهیم بود، این بخش در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم و در مراحل شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود.

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور تصریح کرد: چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش‌های آوایی (انفرادی و گروهی)، معارفی (عمومی و تخصصی) و بخش ویژه (رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال) برنامه‌ریزی شده است.

وی افزایش چشمگیر جوایز چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن را یکی دیگر از ویژگی‌های آن معرفی کرد و گفت: به منظور ترغیب و ایجاد انگیزه، میزان جوایز برگزیدگان رشد چشمگیری پیدا کرده است.
مجیدی‌مهر استفاده ۱۰۰ درصدی از داوران طرح ساماندهی را یکی دیگر از تصمیمات اتخاذ شده در دوره جدید برشمرد و گفت: در طی برگزاری طرح سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن چهره‌های جوان و نخبه‌ای در این عرصه شناسایی شده‌اند که توان داوری در بالاترین سطح را دارند، لذا در چهل‌وهفتمین دوره در تمامی مراحل از داورانی که در طرح ساماندهی و سطح‌بندی حضور داشته یا مدرک داوری دریافت کرده‌اند، استفاده خواهد شد. 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به برگزاری مرحله مقدماتی مرحله کشوری به صورت ضبط ویدئویی افزود: تلاش خواهد شد در این دوره، نحوه ضبط مرحله مقدماتی ارتقا پیدا کند. ارتقای شیوه‌نامه نظارت بر مسابقات یکی دیگر از تفاوت‌های دوره چهل‌وهفتم با ادوار گذشته است. 

وی درباره زمان‌بندی اجرای مسابقات اظهار کرد: تاریخ برگزاری مراحل مختلف نسبت به سال قبل جلوتر آمده است، به طوری که قبل از ورود به فصل زمستان، مراحل شهرستانی تا ملی به طور کامل برگزار خواهد شد. 

مجیدی‌مهر ارتقای شیوه‌نامه برگزاری مسابقات بخش معارفی، حذف برخی تبصره‌های زائد و اضافه کردن مواد قانونی مورد نظر را از دیگر تفاوت‌های دوره جدید نسبت به ادوار گذشته برشمرد و گفت: توجه به معافیت‌ها بسیار بیشتر شده است. معافیت‌ها به دنبال فرصت دادن به استان‌هاست تا چهره‌های جدیدی را به مسابقات معرفی کند. در آیین‌نامه مسابقات اسامی افرادی که از حضور در مراحل مختلف معاف هستند، اعلام شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها