هفته دوم لیگ برترفوتبال کشور؛

«آلومینیوم» متوقف شد «استقلال و پرسپولیس» کهکشانی باختند



صبح ساحل، ورزشی _ هفته دو لیگ برتر فوتبال کشور با شکست تیم های کهکشانی استقلال و پرسپولیس تهران به پایان رسید.  در این هفته آلومینیوم المهدی هرمزگان میزبان داماش گیلان بود . طلایی پوشان  هرمزگانی که به دنبال اولین سه امتیاز  دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران بودند در پایان نوددقیقه مقابل هوداران خونگرم هرمزگانی با نتیجه مساوی بدون گل کار را به پایان بردند. تيم فوتبال سپاهان مدافع عنوان قهرماني كه در اهواز به مصاف فولاد رفته بود در نهايت با نتيجه 3 بر يك ميزبان خود را شكست داد.رادومير يالوويچ (20)، اميد ابراهيمي (37) و جواهير سوكاي (76) براي زرد‌پوشان سپاهان گلزني كردند و تك گل فولاد را اسماعيل شريفات (42) درون دروازه حريف جاي داد.

نفت تهران دست به كار بزرگي زد و در خانه مس كرمان با يك گل مقابل اين تيم به پيروزي رسيد. محمدحسين مهرآزما (1) تك گل پيروزي‌بخش شاگردان منصور ابراهيم‌زاده را به ثمر رساند تا مس كرمان با قبول دومين شكست پياپي خود بار ديگر همانند فصل گذشته شرايط نامناسبي پيدا كند. در انزلي ديدار تيم‌هاي ملوان و نفت آبادان 4 گل در بر داشت كه سهم هر تيم دوگل بود. جلال رافخايي (1) و پژمان نوري (76) گل‌هاي ملوان را به ثمر رساندند و براي نفت آبادان هم روح‌الله عرب (53) ،حامدسرلک (87)گلزني كردند.پيكان كه در ورزشگاه تختي تهران ميزبان تراكتورسازي بود با نتيجه يك بر يك مقابل اين تيم متوقف شد. حميد ديوسالار (52) براي شاگردان عبدالله ويسي و احسان حاج‌صفي (82) براي قرمزپوشان تراكتورسازي گلزني كردند.ذوب آهن كه در اصفهان به مصاف صباي قم رفته بود در حالي كه با يك گل از حريفش پيش بود در نهايت بازي را دو بريك واگذار كرد. سينا عشوري (52) براي اصفهاني‌ها و ميلاد نوري (82 و 91) براي صبا گلزني كردند.

تیم‌های پرسپولیس تهران و فجرسپاسی  برگزار کننده دومین دیدار روز نخست از هفته دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور بودند. این بازی که در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار شد، در پایان به برتری ۳ بر ۲ تیم فجرسپاسی شیراز  انجامیدتا این تیم با ۶ امتیاز درمکان دوم جدول رده بندی لیگ برترقرار گیرد.پرسپولیس در این مسابقه شروعی بهتر از میهمان جوان خود داشت و در دقیقه ۱۶ مسابقه به گل اول رسید. امیرحسین فشنگچی تنها دو دقیقه پس از آنکه از گشودن دروازه خالی تیم فجر عاجز مانده بود، گل اول سرخپوشان را در شانزدهمین دقیقه از بازی به ثمر رساند .

 فجرسپاسی نیمه دوم را خیلی خوب آغاز کرد و هشت دقیقه پس از آغاز این نیمه توسط عباس محمدرضایی به گل تساوی رسید. فجر که مقابل میهمان تهرانی پا پس نمی‌کشید در دقیقه ۷۵ به یک پنالتی رسید تا از سرخپوشان پیش بیافتد. ضربه پنالتی که محسن بنگر به تیم فجر هدیه کرده بود را رضا حقیقی در دقیقه ۷۶ به گل دوم تیم کم ادعا شیرازی تبدیل کرد و کهکشانی‌ها را یک قدم به شکست نزدیک کرد.در ادامه تیم پرسپولیس برای زدن گل تساوی به آب و آتش زد اما غافل از ضدحملات تیم شیرازی که در دقیقه ۱+۹۰ محمدمهدی نظری با گذر از سد مدافعان پرسپولیس با گردان تک به تک شد و گل سوم را به ثمر رساند. با این گل کار تیم پرسپولیس یکسره شد و گل دقیقه ۳+۹۰ محمد قاضی تنها شکست سرخپوشان را سبک‌تر کرد.بازی دو تیم گهرو راه آهن هم به سود تیم تهرانی به پایان رسید. این بازی که در ورزشگاه اکباتان تهران برگزار شد به برتری ۳ بر یک تیم راه آهن انجامید.

راه آهن در نیمه اول خیلی زود در دقیقه ۹ توسط بهادر عبدی به گل رسید.ده دقیقه پس از این گل مجتبی شیری که سازنده گل اول بود، روی یک ضربه کاشته گل دوم را به ثمر رساند و بازی را در دقیقه ۱۹ مسابقه ۲ بر صفر کرد.این پایان کار دو تیم در نیمه اول نبود و تیم راه آهن در دقیقه ۳۵ به گل سوم رسید. فرزاد آشوبی، هافبک باتجربه تیم راه آهن پس از دریافت پاس علیرضا عباسفرد گل سوم را وارد دروازه گهرکرد .درشرایطی که بازی در نیمه اول روبه اتمام بود مجید خدابنده لو با پاس مجید باجلان دروازه راه آهن را گشود و امید را به اردوی تیم گهر باز گرداند اما چه سود که گهر در پایان دومین شکست خودراهم پذیرفت. آخرين ديدار هفته دوم ليگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادي و در حضور بيش از 20 هزار تماشاگر بین استقلال و سایپا برگزار شد. اين بازي با نتيجه 2 بريک به سود سايپا به پايان رسيد.اسحاق سبحاني در دقيقه 63 و سعيد دقيقي در دقيقه 81 براي سايپا گلزني کردند.سياوش اکبرپور در دقيقه 80گل استقلال را به ثمر رساند.به اين ترتيب تيم فوتبال استقلال با حضور جواد نکونام کاپيتان تيم ملي ايران اولين شکست خود را در اين فصل تجربه کرد. اين اولين حضور نکونام در تيم استقلال بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها