رئیس دانشگاه علوم پزشکی درمانی هرمزگان:

95 درصد موارد مثبت مالاریا در قشم افراد غیربومی هستند



صبح ساحل، حوادث _ رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: 95 درصد موارد مثبت بیماری مالاریا در جزیره قشم از افراد غیربومی هستند.

 

محمد شکاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توجه به حذف بیماری مالاریا در جزیره قشم  نقش مهمی در توسعه سرمایه‌گذاری و گردشگری خواهد داشت و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بر اساس برنامه ملی حذف مالاریا با جدیت به دنبال حذف این بیماری در جزیره است. وی با اشاره به اینکه 95 درصد موارد مثبت بیماری مالاریا در جزیره قشم از خارج از استان است، گفت: پیشگیری از بیماری مالاریا در این شهرستان به عزم جدی و مشارکت جمعی نیاز دارد که در این زمینه منطقه آزاد قشم نقش بسزایی خواهد داشت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: مدیریت منطقه آزاد قشم در مورد حذف بیماری مالاریا تعامل خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشته و مشارکت قابل قبولی بین شبکه بهداشت و درمان و منطقه آزاد قشم در زمینه حذف بیماری مالاریا صورت گرفته است.وی خاطرنشان کرد: حذف بیماری مالاریا در جزیره قشم موجب ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان می‌شود و تاثیر بسزایی در توسعه گردشگری قشم خواهد داشت.

 

شکاری یادآور شد: بحث شناسایی بیماری مالاریا با انجام آزمایشات مربوطه بر روی افراد مشکوک به ویژه اتباع خارجی توسط فعالان مرکز بهداشت و درمان شهرستان قشم با جدیت دنبال می‌شود.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها